Jisses!

Jag har verkligen iiiingen aning om hur man fixar till sin egen blogg så där snyggt som vissa av er andra har.. hur sjutton gör man? jag fattar mig verkligen inte på massa sifferkoder osv, det ser fruktansvärt jobbigt ut!

Det är verkligen svårt att skriva en uppdatering i bloggen när Joakim ligger i sängen och pussar åt mitt håll och ser så fruktansvärt söt ut.. så det bara ser ut som att han väntar på mig.. :)

En kort resume av vad jag har gjort i helgen : fredag, vi åkte ner på stan och handlade allt vi skulle äta i helgen. hem, lagade mat: grillad kyckling med vitlökskroketter. vi kollade även på "döda poeters sällskap" som gick på tv.
Lördag: vi låg i sängen halva dagen .. hehe.. sen begav vi oss ner till stan, inhandlade saffran och margarin. Vi gjorde ett försök att leta efter julklappar, men gav upp det. vi pallade helt enkelt inte..
Sen åkte vi hem, lagade mat: stekt fläsk och löksås (med potatis). Sen bakade vi lussekatter, och kollade på "rattatoullie". gick sedan till sängen igen och spenderade någon/några timmar där och slöpratade osv innan vi bestämde oss för att sova.
Söndag: lagade mannagrynspudding med saftsoppa till, sedan senare på kvällen blev det lasange med gröna plattor och ännu senare toast. vi kollade på sagan om ringen "härskarringen" och började även kolla på "de två tornen" också. sedan var det god natt..

mycket slapp och skön helg, behövdes verkligen.. god mat blev det flera gånger om samt mycket gott sällskap av Joakim :)
trivs fruktansvärt bra ihop med honom!


Som jag har nämnt är biljetterna till sthlm över jul beställda samt att biljetterna till sthlm den 5dec (helgen då Fictional Me har spelning där uppe) är fixade, de gjorde jag förra veckan.
jag hade velat skriva en till sak här efteråt ang just detta med deras spelning osv.. men jag skrev om det flera gånger och fick det aldrig att låta riktigt så som jag menade det.. så med risken att bli misstolkad och ogillad av personen jag tänkte skriva det "mot".. så skippade jag helt enkelt det stycket..

jag censurerade helt enkelt mig själv, vilket egentligen känns mycket dumt. men ibland måste man, för det var verkligen ingen sak man pallade ha en massa tjafs eller missuppfattningar om!


jessica, jag tycker faktiskt att det är mysigt att snön har kommit :) känner julkänslorna i mig, hur de sakta kryper på.. vad ska jag ge joakim i julklapp?
men jag tänker absolut inte stå på ett par skidor eller ngt liknande i år.. jag är en stolt ickeåkare av snöfordon! ;P

Kommentarer
Postat av: jessica

ja om det skulle vara såhär hela vintern istället för bara kallt och slaskigt så skulle du nog gilla vintern mer ;)

fan, hade hoppats på att jag skulle lyckas få med dig upp i backen!

julklapp till joakim? fan vad svårt.. vet inte vad jag ska ge till någon i julklapp, vet bara att det kommer att bli skamligt billiga då jag kommer att vara sjukt fattig :(

2008-11-25 @ 01:23:25

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0