Nu har det hänt !

Idag hände det, eller snarare i natt första gången.. men det är det som sades idag på dagen som jag räknar som äkta!

Igår kväll var Joakim och hade roligt med grabbarna (Tony, Alex, Jakob). De drack å hade kul, sedan gick de till kåren kl 1. Halv fyra i natt kom han hem till mig. Ringde på min dörr, jag låg och sov eftersom jag skulle upp kl 6.
Jag hade inte förväntat mig nattbesök i natt, eftersom det vore långt och onödigt för honom att ta sig hit när jag ändå inte skulle vara vaken eller vara där dagen därpå pga praktiken... Därför låste jag med haspen på dörren, för det gör jag alltid när jag sover själv...
Så, kl 03.30 ringer det på min dörr... Jag uppfattade först inte att det var min dörr eftersom den är så dov. Jag trodde först att det var min mobil som vibbrerade, senda när jag såg att fallet inte var så, så tänkte jag att grannen borrade med ngt.. Jag låg och funderade på om jag skulle kunna somna ifrån det där ljudet, sedan tystnade det.. det var då jag insåg att det var min dörrklocka!
Jag sprang upp, släppte in en ngt full Joakim , och sedan så gick jag och la mig . Han kröp ner i sängen och var väldigt mysig. Han sa "jag älskar dig". Sedan började han kalla mig, "min älskade".. När jag frågade om han älskade mig försökte han bortförklara det genom att ex antal gånger säga "min älskade" istället..
Idag när jag kom hem från praktiken så pratade vi lite om natten, när vi tystnade en stund, så kom det igen.. "Jag älskar dig".. Denna gången var han nykter, denna gången menade han det ! :)
Jag har längtat efter att få kunna säga det till honom utan att känna att det är för tidigt för honom.. Men nu, nu när han har sagt det kan jag säga det samma. Vilket jag också gjorde.. på 5 olika språk :P

Nu älskar vi varandra :D

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0