Jul jul, här var det julkänsla

Tänk va soft det är att jobba egentligen.. man tjänar pengar istället för att låna dem, man är färdig för dagen när man kommer hem, man har en rutin på sin tillvaro. med mera..
Jag längtar efter att få tjäna mina egna pengar istället för att ta lån, men å andra sidan trivs jag bra med att plugga.. inte lika insträngande fysikt, inte lika ansvarsfullt, inte lika vuxet..

är jag verkligen redo att bli vuxen? kan man inte få spola tillbaka tiden några år så man kan ta vara lite mer på tiden som ung, som snart är förbi!
Börjar jag få åldersnoja, ålderskval,rädsla för att bli äldre?

Nu är det torsdag, Joakim repar med bandet som vanligt igen . De har haft ett uppehåll pga sjukdom, men nu är de i full gång igen. Vilket är bra, så de kan vara superbra i stockholm på spelningen!
Längtar så efter att se den, efter att få höra alla deras nya låtar..! Och även alla de gamla.
YEAH !
Inte långt kvar nu heller, nästa helg.

Igår var det en väldigt trevlig middag på min och Joakims favoritresturang Grekiska Kolgrillsbaren. Denna gången hade vi med oss Emma och Alex, Tony och Jakob. Alla verkade de vara nöjda med stället, Emma ville tom påstå att hon tyckte det var bättre än Efesos. Vilket var glädjande, eftersom jag hoppades att hon skulle tycka det..
Enligt mig kan Efesos och Hellas slänga sig i väggen, de kan inte jämföra sig med Kolgrillsbaren!


Idag har jag varit ledig, mycket skönt! Är även ledig imorgon, ännu skönare! Men jag har praktik 7.00-16.00 både lördag och söndag, mindre skönt! Men det får gå, för på måndag börjar skolan igen.

Idag har jag varit nere på stan i några timmar.
Jag har hittat julklappar, massa julklappar!

Mollie: tjocktröja från carlings, deo, manikyrsett
Marlén (klar sen innan, men skriver med iaf): Disneyfilmer på dvd som alltid
Erik (Marléns kille): Champange te
Mormor: Tomte
Moster: Jul-brosch
Farmor: Tomte
Farfar: Toblerone
Johanna (halvsyrra, ingift): manikyrsett
Matilda (halvsyster, ingift): manikyrsett

Mamma och Inge vet jag vad jag ska köpa, men väntar lite med det, de får : vin
Pappa och Becca, får också : vin

Sen är det Joakim kvar. Han som jag vill ge hela världen till om jag kunde, men det blir för dyrt.. Tänkte fundera lite mer på vad jag ska ge honom.. Jag vet att han vill ha kläder, och jag är ju bra på att hitta det, så kanske.. men han ska få flera saker.. inte kul att bara få kläder. men det ordnar sig !

Så himla skönt att ha så många julklappar undanstökade !

Jag hittade tom en ny snygg tröja till mig själv, självklart var den lila ;) samt 4st nya underkläder som var på rea.

Nu har jag nästan bara det roligaste kvar att göra. och det är SLÅ IN ALLA PAKET ! :D :D :D

På vägen hem handlade jag lite mat med mig som jag och joakim sedan lagade till och käkade upp.. men det var inte det som var det viktigaste.. utan de viktiga var att jag köpte saffran.. Jag funderar på att kanske göra en till satts med lussekatter ! :) Det är verkligen så himla mysigt att baka det !

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Lussekatter for the win! ;)



Och ja! Restaurangen var fan bättre än efesos! Fantastiskt! =D

2008-11-27 @ 22:24:24
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0