Örebro

Kom tillbaka till Örebro igen i onsdags kväll.. Det var en trevlig liten minisemester vi gjorde till Göteborg! I tisdags gick vi på Universeum innan vi fick vårt hotellrum. Fanns mycket häftigt att se på där, sedan blev det även en lunch i deras fik. Efter det gick vi till hotellet, fick vårt rum, åkte upp och satte med en gång igång jacuzzin ! :) På rummet fanns det även en korg med godsaker som de bjöd oss på eftersom vi hade en svit! Så vi låg i jacuzzin ett tag och bubblade samtidigt som vi drack var sitt glas champange som de bjöd på :P
Sedan skulle vi möta upp Marva och Micke nere i foajén. Vi tog oss en fördrink, gick upp och kollade in vårt rum, sedan begav vi oss iväg till en restaurang som låg ovanpå "Bergakungenssalar".. (en utav biograferna i gbg). Det var mycket lyxig mat där, mycket kött, mycket mat, mycket allt ! Vi tog både förrätt, huvudrätt och efterrätt ! Kostade en del, men vad fan, det var vår semester och man lever bra en gång! Efter det gick vi hem till hotellet igen, slappade lite vid tv:n innan vi bestämde oss för att slockna i sängen.. Nästa morgon var det dags för frukostbuffén. Underbart gott, massor att välja på. Tog nog nästan lite av varje ! Efter det blev det mest slappande på hotellrummet, passade på att njuta av det en sista stund innan det var dags att checka ut.. (Eller snarare, jag sov faktiskt en bra stund, var så himla trött på något vis, Joakim låg i jacuzzin. Sedan när det var dags att checka ut så begav vi oss till "Nordstan".. Shoppade lite, åt lite mat och vandrade runt tills vårt tåg skulle gå.. vid kl 19.07 lämnade tåget göteborgs central och tog oss hem igen till Örebro.

Igår jobbade jag kväll så vi kunde softa en del på förmiddagen.

Idag har jag varit ledig, men vid kl 10.00 i morse satte sig både jag och Joakim hos frissören. Jag både klippte mig och färgade mig, Joakim bara klippte sig. Det var så himla skönt att äntligen få det gjort ! Äntligen få färga mig igen, äntligen bli av med alla hårtoppar som var så kluvna slitna och av ! UNDERBART !
Sedan vandrade Joakim runt på stan en stund medans jag blev klar i håret, efter det stack vi till Ica Krämaren och handlade mat för 800 spänn ! Vi gjorde en typ storhandling ..

Ikväll blir det god fredagsmat !

Vi har köpt hem kräftor nu iaf, men dem ska vi inte äta ikväll.. men vi behöver 2 st att äta dem med... eftersom det är så många i en förpackning.. sedan är det ju roligt att vara lite flera när man äter sådant..

Ikväll ska jag över till Emma och hämta min beställning från henne ;P

Kommentarer
Postat av: TinA

Gud så lyxigt allt lät :D Hoppas ni tyckte om det :)

2009-08-28 @ 18:57:28
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Emma [loveshaped]

Woohoo! vad najs allt lät! Skönt att ni hade er en semester! :D

2009-08-28 @ 19:36:53
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0