Vänner

"Vänskapen är som en ömtålig växt, om du inte vårdar den så vissnar den och dör"..
Stämmer bra. Vänner man vill ha kvar bör man värna om, och om man inte vårdar relationen så vissnar den sakterligen och dör.. Men vad är då att värna om? Jo, tex kan det vara att man vill försöka ses och umgås med personen. Om man är lite längre bort kan ett sms, eller ett telefonsamtal ibland räcka för att värna om sin relation. Hör man inte av sig till sina vänner, hur ska de då fortfarande veta att man fortfarande vill vara vänner och att man fortfarande betyder något för den andre.. Sen behöver man inte höras varje stund och minut, men jag tror att ni alla förstår att jag inte menar det så heller..

Jag kan hålla med mycket i vad mina kompisar säger att "vi vet vart vi har varandra", även om vi inte hörs. men å andra sidan tycker jag att det är lite som att ta varandra för givet, vilket man egentligen inte ska göra.. sedan är det nästa lite som att man inte orkar bry sig eller engagera sig om vad den andra gör om man inte hörs på ett bra tag. Visst, det är inte som att världen går under.. för ja, de flesta av oss vet vart vi har varandra.. men, vi alla förändras, tider förändras, människor förändras. vill inte då mina vänner som "vet vart de har mig" vara med i min utveckling och förändring?

Jag förstår väldigt väl vad folk menar med det, och att det inte menar något illa alls egentligen. Men det blir på något vis ändå så, eftersom att det blir att man tar den andra lite för mycket för givet, eller?


Jag menar inte att starta några krig, menar heller inte att peka ut mina vänner för att vara dåliga, för jag är inte bättre än någon av dem själv.. Jag vill bara få ge er en liken tankeställare, där jag vill att ni ska fundera på vad ni/vi egentligen menar när vi säger att vi "vet vart vi har varandra"..

Kommentarer
Postat av: TinA

Jag har faktiskt tänkt samma sak. Jag är skitdålig på att höra av mig, varför vet jag inte. Men när någon annan hör av sig, så brukar jag svara så fort jag kan. Inte för att det är en bra ursäkt. ;)



Sen nu på senaste tiden skriver man mycket i blogg/bdb och så tänker man "nu kommer den, den, den o den läsa detta iaf" istället för att, just som du sa, skicka ett sms eller ringa..

2009-08-05 @ 16:50:49
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0