Fredag igen...

Nu var det ännu en fredag kommen, ännu en helg bestående av jobb.. Ibland funderar jag på vad jag gör med mitt liv, förutom att jobba.. Och när jag tänker på svaret, så kommer det inte fram så mycket annat än jobb.. Blä.. Ska livet vara så fram till pensionen? Jobbar, äter, sover, tvätta, diska, duscha, städa, handla mat, laga mat, jobba äta sova osv... ?
Urk vad tråkigt det låter..

Visst tycker jag om att jobba, och visst älskar jag den 27e varje månad då belöningen kommer in för allt hårt jobb ! Men ibland känns det som att man inte hinner med någonting annat än att jobba.. Speciellt inte när man jobbar på helgerna och speciellt inte när man jobbar kväll på vardagarna.. Man hinner inte träffa någon.. Vissa dagar hinner man knappt ens träffa Joakim, och vi bor ändå tillsammans!

Den där jävla UVI:n är tillbaka igen! Trodde den hade gått över, men icke.. Och nu när man ringer till vårdcentralen finns det självklart inga lediga telefontider kvar... Och det är ju knappast någon idé att försöka få en tid på jourmottagningen, för det gick ju SÅ "bra" sist.. så jag får väl dras med detta fram till måndag, sedan ringa och få en telefontid.. sen vet man ju inte hur lång tid / hur många dagar det tar innan jag får en tid på vårdcentralen att få kolla upp det.. Men jag hopppas isf att jag får en tid väldigt snart ! För så jävla lång tid tar det inte att gå in på toa, kissa i en mugg, ge dem muggen och de sedan stoppar i en sticka för att se om det är bakterier i urinen.. det tycker man att de borde ha tid med rätt snart..!

Men vi får väl se...

tills dess får jag dricka jäääävla massa vatten, vatten som jag har i limejuice i för att få det att bli surt i urinblåsan.. bakterier gillar inte surt..


hatar krångel saker som ska krångla !



From idag är jag själv hemma också, fram till på söndag då Joakim kommer tillbaka hem igen.. Tur att jag ska jobba, annars hade det nog blivit bra ensamt.. Nu när jag tänker på det, har vi inte varit ifrån varandra över en helg, sedan i sommar då han jobbade i sthlm.. och då var vi ifrån varandra längre än så.. Men det kommer kännas skumt iaf, att han inte är här hos mig! Hoppas helgen går riktigt fort!

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0