Onsdag...

Har jobbat idag, i min favoritgrupp , Klostergruppen ! :) Jag älskar verkligen att gå där, känner mig så himla hemma i personalen, i brukarna i allt ! Det är väl ok att gå i de andra grupperna också, men inte lika ok som att gå i kloster !
Sedan detta sms-systemet började har jag inte fått jobba lika mycket i kloster som jag har gjort förut :( Det tycker jag är så himla ledsamt! Antingen har jag redan hunnit boka in mig på någon annan grupp, eller så hinner någon annan norpa åt sig de passen före mig... inte rätt!

bah!

Ser inte alls fram emot att jobba under vintern.. för nu när kylan och frosten kommer så antar jag att snön inte är långt borta.. något som iaf redan är här är halkan.. och dvs, jag vågar inte cykla länge till! Och det i sin tur kommer göra att det blir skitjobbigt att springa runt i de andra två grupperna under vintern.. långt och eländigt överallt! blä!

men men.. den dagen den sorgen...


Jobbade lång dag idag, ända till kl 16.00 , men när jag kom hem efter en lång arbetsdag var maten färdig att serveras :) Mycket trevligt.

Efter maten fick både jag och Joakim en sådan väldig lust att hitta på något. Så vi gav oss ut och skrapade rutorna på bilen, dags för en åktur ! :) Vi begav oss ut till Mariebergs gallerian.. Ah, vad behändigt det är att ha en bil. För då kan man bara komma på helt plötsligt vid kl 18 att man ska dra iväg, trots att det stänger kl 20. för man hinner ! :D
Så vi drog dit.. Köpte en födelsedagspresent till min syrra (fast jag redan har köpt en annan sak till henne för läääänge sedan).. men hon får en till bara för att hon blir 25 ! Sedan gick vi till lindex där jag köpte mig 3 par strumpor och ett läppsyl, där kom min födelsedagspresent av emma väl till pass :) Shoppa gratis gillar jag ;)

Seda blev det en tur till apoteket, hämtade ut mitt recept.. Urk vad dyr min medicin är ! Skulle egentligen ha kostat mig över 11hundra kronor.. men jag har kommit upp i någon gräns som gör att jag får reducerat pris.. 25% eller vad hon sa.. så jag betalade "bara lite över 8hundra för 3 månader..

dyrt, men man får tänka på att det är totalt värt det i slutänden! Det är en "investering" i mitt framtida liv så att säga..
(men jag tycker ändå att det är dyrt)...

Men när jag kommer över 1800kr eller vad hon sa så tror jag att det är "högkostnadsskyddet" att jag ej betalar mer än så... så jag är väl snart där då antar jag..

Imorgon är jag ledig! Ska bli så gött ! Min enda lediga dag på heeeela veckan! Sen ska jag jobba fredag kväll, lördag dag och söndag dag.. Joakim åker till sthlm över helgen, så jag blir själv här. Men det gör väl inte så mycket antar jag då jag ändå kommer jobba merparten av helgens timmar.. Sedan kommer syrran och hennes kille upp på lördag, då ska vi shoppa julklappar ihop efter att jag har slutat jobbet.

dags att lägga sig tro?

Kommentarer
Postat av: TinA

det är vid såna tillfällen jag också önskar att jag hade körkort och bil =) att bara åka när man känner för det :D

2009-12-03 @ 12:22:28
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0