Vad har hänt?

Jo, nu ska jag berätta vad som har hänt sedan sist..

I torsdags åt jag och Joakim ärtsoppa och pannkakor på Uni :) Sedan begav jag mig in till stan, köpte en julklapp till Joakim och sedan iväg för att jobba kväll..

I fredags jobbade jag både dag och kväll.. Först 7-13.30 inne på kloster och sedan 15.21.30 inne på träd, hände inte så mycket mer än så den dagen.. eller jo, jag och Joakim såg på en film tillsammans när jag kom hem :)

Igår åkte jag och Joakim ner till Mariestad över dagen. Min storasyster fyllde 25 år i fredags, så vi firade henne. Innan vi gjorde det åkte vi hem till mamma och Inge för att leta upp mina tomtar. Vi åkte även och pantade alla deras påsar med PET, burkar och glas. och vi fick pengarna :) över hundra spänn blev det ! gött!
Sedan åkte vi hem till storasyster och hennes kille där vi fick smörgåstårta/kokt korv, sedan kaffe/te lussekatter, pepparkakor samt skumtomtar. Träffade både min familj och släkt där, samt även Eriks familj och släkt..
Det som var roligast av allt var iaf att se att syrrans mage numera inte är platt länger.. utan att det är en liten rund sådan numera.. kunde inte låta bli att peta på den :P

Sedan var det dags att åka hem. Kolmörkt på vägen, snöade gjorde det också nästan hela vägen.. Uh, vad trött man blev där bakom ratten ! Vi åkte och handlade lite smått och gott på ica maxi och sedan åkte vi hem och kollade på en film.

Idag har vi både tvättat, städat lägenheten, diskat, hadlat, diskat och plockat upp lite mera tomtar :) En sådan där riktigt "nyttodag" har vi haft idag för vårt hem :P

Ikväll blir det lite adventsfika här hos mig. Än så länge vet jag iaf bara om att Emma kommer, får väl se om någon mer dyker upp..

Kommentarer
Postat av: TinA

låter som en riktig mysig snart-är-julen-här-helg :D

2009-12-13 @ 19:41:13
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0