Skolan startar

Det visade sig att min blogg har spritt sig lite ändå, fast den var hemlig ;P Men den personen som nu berättat att den också vet om den är helt ok att den vet :)

Idag började jag skolan igen efter många sköna veckors ledighet..
började nio idag med "Hemsjukvård" introduktion. Det gick bra
sedan kom vi till dagens andra introduktion "Arbetsmiljö & säkerhet", där blev det krock ! det visade sig att arbesmiljön och hemsjukvården kommer ha många lektionstillfällen på samma tider... !! FUCK !
Så efter den andra introduktionen fick jag uppsöka min lärare i den förstnämnda kursen och fråga hur jag skulle göra.. satt där och pratade med henne i över en halvtimme, vi pratade också lite med arbetsmiljöläraren. Det verkar som att det kommer att lösa sig. Att jag får flexa lite. gå på den av kurserna som har viktigast grej den dagen osv.. Lämna in mycket mer skriftligt eftersom jag inte kommer vara med på alla genomgångar osv.
Får hoppas att det löser sig, för annars löser det sig inte pengamässigt heller..
Men detta är ju som sagt smällar man får ta när man vill bli klar snabbare, och för att jag redan hade läst psykologikursen som de andra läser. jag var tvungen att läsa ngt annat då för pengarnas skull. men jag tror det ordnar sig.

kl 14 hade jag min sista introduktion, "Etik och livsfrågor". Den kursen känner jag redan att jag kommer brinna starkt för. Den är som religion och filosofikursen, en mix av dem typ, plus lite mer. Det kommer bli jätte kul ! Den kursen kommer heller inte krocka med de andra två som krockar med varann, skönt att ha en kurs som är krångelfri!

Blev verkligen trött efter denna dag, är inte van att sitta och lyssna så här länge nu, har inte gjort det på minst 3 veckor. Tänk vad fort man blir ovan !

Tur att man har en sådan underbar Joakim som man kan ringa och beklaga sig för när skolan krånglar. Tack, verkligen tack för att du alltid finns här för mig ! Jag kunde inte ha funnit någon bättre än dig.

Blä, snart dags att söka sommar jobb, eller som det blir för mig, sommar jobb och förhoppningsvis fortsatt jobb..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hehe vad bra :P Vete tusan var jag fick reda på det men men , :) Hur är det annars då var ett tag sen man såg dej . ??

2009-01-12 @ 17:12:19
URL: http://thelifeofmojje.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0