tänker tillbaks

Jag har verkligen såååå bra motivation att plugga...

Jag har uppföljning i "etik" imorgon. De 5 världsreligionerna. Men jag har inte pluggat ett piss ! eeeh... =/
Istället har jag gjort allt annat än det, jag har tom dammsugit joakims lägenhet ! :O sen har jag glott igenom hela jessicas bilddagbok. Kollade in alla gamla bilder. Jisses, det är verkligen kul att kolla tillbaka å se hur man har sett ut genom åren. olika frisyr, olika färg, olika kläder.. jag hittade bilden på mig med mitt frusna hår, 11 feb 2007. Då var jag, emil och jessica ute i skogen vid hjälmaren och grillade korv, och det var pisskallt !
sen hittade jag en rolig bild på mig, 16mars 2007. Då ligger jag i jessicas soffa och sover, med hennes skidbrillor på mig ! HAHAH !
På min mobil har jag en bild på dig Jessica när du ligger i din soffa och sover, och kramar en nalle :) den är så söt den bilden !
jag tror att 2007 var vårt år, det var då du å jag umgicks som mest och var som mest tajta. Tänk alla gånger vi bara suttit hos dig på åbacken och bara totaldissat allt !
Eller då vi skulle plugga geografiprov, men du drog fram flaskan och började dricka. det slutade med att du sprang runt i korridorerna på hjälmaren.
Eller då jag beställde en pizza till åbacken, men efter 50min hade den fortfarande inte kommit..och jag var fortfarande hungrig..
Eller då du stal blomman ifrån hjälmaren och bar den hela vägen hem till dig, men det slutade med att den dog.
Jag har även massa gamla bilder på oss när vi sitter i "matte,religion och filosofiklassrummet" och gör massa grimager.  haha.
Saknar den gamla goda tiden ! :)


ibland gör det verkligen ont att tänka på alla gamla minnen, hur lätt allting var, hur mycket man umgicks. att tänka tillbaka på alla gamla vänner man haft, men nu knappt pratar med. det sägs ju att "killar kommer och går, men att vänner dem består".. jag har lärt mig under alla dessa år att vänner kommer och går perecis lika mycket som killar.. ibland till en fördel, men ibland till en stor förlust .

man ska inte gräva ner sig för djupt och sörja gamla minnen, man ska tänka på dem som något fint, något bra, något man har lärt sig av. För allt man gjort i sitt liv har påverkat den jag är nu idag. (vissa minnen ska man inte tänka så om, men de allra flesta kan man göra det med).
men ibland önskar man verkligen att man kunde hoppa in i en tidsmaskin och åka tillbaka, bara för att få återuppleva, bara för att få stanna kvar i det gamla en liten liten stund till...

Jag måste säga att det mesta dels är vänner jag saknar, de som kommit och gått, de man gjort tillsammans med dem. Killar, nej, de saknar jag inte så . visst finns där också många fina minnen. Men nästa pojkvän har alltid varit bättre än de föregående, så det finns inte så mycket att sakna då man vet att man har det bättre nu. men vissa stunder, vissa minnen, de kommer finnas kvar..

Kommentarer
Postat av: TinA

håller med dig om allt du sa.

2009-01-20 @ 15:22:11
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: lina

jag tycker att oavsett vart man är i livet så känns det alltid som att det var bättre förut, så mycket lättare allting liksom.. när jag var femton saknade jag tolvårsåldern och så har det varit hela livet. Nu saknar jag förra året, och året innan det.. Kanske om 3,4 år saknar jag detta jag har nu? (kan inte tänka mig att det är så iofs för det känns verkligen som om livet suger.. men å andra sidan tyckte jag att livet sög för 2 år sen också)...





men man kommer alltid komma ihåg minnena, och det är guld värt. Man kan sitta och le för sig själv när man är ensam hemma nån gång och bara tänka tillbaka :D

2009-01-21 @ 00:17:31
URL: http://linashorna.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0