Jobb

Ska snart iväg till min sista bredvidgång på sommarjobbet. det blir en kväll idag, 14-21.30 . På måndag börjar jag på riktigt med sommarschemat.
Idag kom betygen nerdimpandes i brevlådan, så nu kan jag lämna in dem till chefen så jag får högre lön. Men jag måste säga att jag inte tycker att lönen är direkt mycket ändå... kommer få 100kr i timmen om jag lämnar in betygen idag. Som outbildad har man ca 87 kr och uppåt beronede på hur länge man har arbetat och hur gammal man är.. i Mariestad hade jag 94kr i timmen som outbildad.. varför är det en sån stor skillnad mellan olika städer/komuner?

Ska lämna in min skattsedel också till chefen så att jag får rätt mängd skatt avdragen på lönen..

Egentligen borde jag anmäla mig som arbetslös hos arbetsförmedlingen också, men jag pallar fan inte att gå deras "söka jobb" kurs en gång till, så tråkig och meningslös.. finns det ingen form av försörjning längre som man kan få av arbetsförmedlingen när man är utan jobb?

Jag har ju iaf jobb till mitten av augusti, sen får jag stå på inringning.. varför sägs det jämt att det är sådan brist på undersköterskor och att det finns så himla många jobb för en sån, när det inte finns ett enda ledigt ! ! ! ???


Kommentarer
Postat av: TinA

jadu :/ renée berättade att hon får 400 kr mer än de andra pga sin hörselskada nu när hon går Jobbgaranti på arbetsförmedlingen (självklart har jag sparkat igång paul ang. det också haha). och jobbgarantin går i stort ut på att praktisera ute på företag så cheferna o dom får se vad du går för och kanske anställer dig. iaf är det såhär i fbg :)



är det det du menar med "söka jobb"kurs?

2009-06-11 @ 13:47:00
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0