Stockholm

Då har man vart i stockholm ännu en gång...
Känns som att man blir säkrare och säkrare för varje gång man är där. Jag börjar känna igen mig mer och mer och vet vart vi ska om vi ex ska hälsa på hans syster eller bror eller så. I lördags när vi gick på stan åkte vi till "plattan" för vi skulle leta efter en sak på carlings, då var det jag som visste exakt var det låg, men inte joakim. Så jag fick visa vägen. det tyckte jag kändes lite kul..

Jag gjorde västa klippet i lördags när vi var på stan. Vi gick in i en butik med massa skivor som hade väldigt mycket rea å så på alla saker de hade, för de skulle flytta till en ny lokal. Då hittade jag skivan jag kikade på på Nize prize eller hur det stavades.. jag lyssnade på den där , men beslutade mig för att inte köpa den.. den kostade väl närmre 200kr skulle jag tro. men nu hittade jag den i denna butiken för 19kr, med 50% rea, så jag betalade bara 7,50kr för den ! Det kallar jag ett klipp! !

Annars i helgen har vi träffat många av hans gammla vänner och hans familj, festat och umgåtts. Ätit på en Indisk restaurang och vart på stan. En mycket trevlig helg, trots den stora förseningen när vi skulle åka upp..

När vi åkte upp i fredags åkte vi 16.06 pch skulle varit framme 17.52 typ. Men efter tio minuters resetid stannar tåget (mitt mellan örebro och arboga dvs, mitt ute i ingenstans), det hade slutat fungera.. de kunde varken köra det framåt eller bakåt och helt plötsligt slocknade alla lampor. Högtalarna fungerade heller inte så därför fick de gå runt i tåget å ge info om vad som skedde. De sa att tåget var trasigt och attt vi skulle bli evakuerade till ett annat tåg. Det andra tåget fick vi vänta på i säkert 40 min innan det kom. När det väl kom fick vi klättra ur tåget, ner på spåret och klättra upp i det andra tåget.. Det var högt vill jag säga ! Sedan fick vi stå som packade sillar allihopa eftersom alla i från vårt gamla tåg skulle få plats. Men lyckligtvis lyckades vi få tag på en stol, så joakim fick sitta i mitt knä.
Vi var framme i stockholm 20.20,  dvs 2,5h total försening !

Nu ska jag borsta tänderna, dags att sova. Skola i morgon 8.30

God natt.

Kommentarer
Postat av: TinA

Jag har för mig att Jan skumbanans kompisar var med om samma sak, så det kanske var i samma tåg då :O

2009-03-30 @ 13:04:53
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0