Tillbaka till det förflutna

2006-05-05
"den här texten handlar om en människa som blivit så pass bortglömd att den mer eller mindre försvunnit från livet, varken levande eller död.
är den då ett spöke?"


ensam själ, -spöke

det finns ingen som hör eller ser en ensam själ
den bara vandrar sin trista väg långsamt
så långsamt

ingen som vet vart den är på väg
den bara går ändå
och stannar inte opp för att vinka adjö
för det finns ingen som kan se dens vita kalla händer

talförmågan har den tappat för längesedan,
för det finns ingen vars öron vill lyssna

synen den är svag, på gränsen till försvunnen
för skönheten i världen försvann med livet som övergav den

kroppen är nästan som borttynad
men ändå kan den fortarande gå

det enda som inte är försvunnet är pulsen i ådrorna
och slaget i hjärtat
den fortsätter gå med tron på hoppet i sitt sinne
att en dag få återse livet

spöke





Den här dikten skrev jag år tvåtusensex. Rätt intressant att läsa gamla texter man har skrivit, eftersom man skriver utefter det humör man känner sig vara i. Och vad man kan tyda dikten till så mådde jag nog inte så bra just då... Jag personligen tycker att det här nog är den bästa av de dikter jag har skrivit.

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0