Tisdag, japp det är det

kan kryssa ännu mera saker i min checklista över saker jag har kvar i skolan.. så nu har jag bara kvar:

*grupparbetet i rehab/hab. som handlar om rehabilitering för dem som har fått en stroke. vi ska göra studiebesök på måndag, sedan redovisar vi det på torsdag nästa vecka..

*provet i lindrandevård, som är på tisdag nästa vecka

annars är det rätt lugnt. Imorgon på morgonen är någon från Sjukhuskyrkan där och föreläser om vad de sysslar med, sedan efter det får jag reda på hur det gick på provet i geriatriken jag hade förra veckan.. håll tummarna för att det iaf gick någorlunda bra !?!

Idag var jag och Joakim iväg med hans lilla databord upp till emmapemma, där det ska få stanna tills vi får våran nya lägenhet och kan flytta det dit istället. Jag stannade kvar en stund där, medans Joakim vackert fick gå hem å plugga lite. Hehe. Det blev några timmars snack innan hon skulle iväg och träna med muskelbyggaren Rambo ;P

Har just gjort affärer med pappa, ska köpa hans gamla 32" tv, silverfärgad. (ca 3 år gammal). Den kommer att matcha snyggt med min silvriga VHS och min silvriga DVD ! :) Han ska även ta upp min slinga, så alla ni med apparater är välkommna att se på film hemma hos oss i vår nya lägenhet å njuta av att höra ljudet direkt in i örat via slingan. Ni andra är förstås också välkommna, men ni kommer inte ha samma sjysta feeling som vi andra ;P
När jag flyttade till lägenheten i Baronbackarna pallade pappa inte att montera loss slingan som var så fint undangömd bakom lister och sådant, men nu när han och hans fru håller på och fixar och donar i vardagsrummet tog han bort den. Så nu kan jag äntligen få njuta av den :D

Annars har det inte hänt så mycket idag.
Vi åt fiskpinnar och hemmagjort mos idag, jag märkte dock att potatisen redan börjar bli lite dålig att använda till mos (på sommaren är det inte så bra att göra potatismos, funkar inte så bra på färskpotatis), så nu vet ni det ! PS. för er som inte fattar att jag inte menar att potatisen redan är färskpotatis så menar jag inte det.... jag menar bara att den börjar gå åt det hållet och därför inte är så lämpad att göras mos på..

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaaaa hörselskadade ruuuleees!!! PARTY PEOPLE

1

2009-05-19 @ 22:13:30
Postat av: jeeesus

JAAAaa hörselskade rules! PARTY PEOPLE!

2009-05-19 @ 22:14:50
Postat av: Lina

najs med slinga nu =) har jag med, men sån som man sätter på sig å det orkar jag inte göra haha... nu har vi ändå ingen tv och vet inte hur länge det kan ta innan vi skaffar en haha, inte direkt prio ett =)



Jag hatar att göra fiskpinnar, är helt värdelös med paneringen, nuförtiden fuskar jag alltid och köper färdiggjorda från typ felix eller så. Smakar ungefär lika dant och det är bara att steka så är det färdigt! Supersmart, det kan du testa någon gång =) Så slipper man med allt kladd å äckel haha. Är inte jättemycket dyrare heller. Euroshoppers är skitbilliga men smakar också skitbilligt hahaha;)



2009-05-20 @ 10:08:29
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Lina

just det, glömde ju kommentera din kommentar hehe. Di moda har inte kläder, dom har presentartiklar, ljus, (ljuskreationer), blommor och inredning till ganska humana priser. Har du vart där? Dom har precis öppnat i örebro, dom jäklarna, kunde det inte kommit lite tidigare haha? Kläder är jag inte intresserad av speciellt mycket "nuförtiden" när man ser ut som hej kom och hjälp mig.. det får vänta en sisådär 300 kg ;)



Det skiljer sig rätt mycket från butik till butik eftersom det är vem som helst som får öppna en di-modabutik (franchising) men dom har samma utbud. I gbg finns det 2 affärer, den ena är kanonfräck och underbar. Kan gå där en hel dag (har jobbat med att sälja olika designer dit). Den andra är jag inne i 5 min å tycker den är stökig, tråkig och inte ett dugg kul (fast dom har ungefär samma utbud). du kan ju Kolla in den i örebro åt mig? Och säg om den är värd att besöka haha. Har nämligen chans på jobb där efetrsom jag känner personalen i västsverige rätt bra :D

2009-05-20 @ 10:14:35
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: TinA

SLINGA! :D

2009-05-21 @ 13:10:16
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0