Julklappar

Hur går det för er, har julklappshysterin börjat än?

Min är igång, men jag är inte så hysterisk.. Jag är rätt så lugn, även om jag inte vet riktigt vad alla ska få.

Idag skulle det ha blivit luch på stan med Johanna, men det blev inte så för hon hade försovit sig. Det var synd det, för det var ett tag sedan vi hann ses. Men det får bli en annan gång :)
Så istället begav jag mig iväg till en mack och frågade om man behövde boka tid för att de skulle byta däcken åt en, men det behövdes inte. Jag hade ju inte däcken med mig, så jag ska dit senare i eftermiddag med dem.. Så kan jag hämta bilen efter jobbet imorgon, om de inte gör det med en gång då jag väl är där..
Efter det stack jag ut till Mariebergs gallerian, köpte en julklapp till pappa och hans fru. Jag och min storasyster går ihop i år med julklapparna till alla i släkten. Skönt det, för då måste man inte komma på allting själv samt att det kan bli lite billigare i vissa fall, samt att det blir lite bättre presenter om man är två att lägga pengar till det..

Sedan åkte jag hem igen.

Nu har jag precis ätit lunch. Det blev köttbullar på salladsbädd (gurka, oliver, vindruvor samt smörgåsgurka).. det var gott iaf. Tog liiiite ketchup på också. (så det var väl ett litet minus för det , men vad sjutton)..

Har precis fyllt i min ansökan om volvokort som kom hem på posten idag (som jag hade begärt att få hemskickat).. Ska väl gå iväg och lägga det på lådan. Ska väl också då passa på att köpa ett "paketbrev" som jag kan stoppa i mammas klänning i och skicka ner den till henne. (när jag och Joakim var ute vid marieberg i söndags ringde hon och sa att hon hade hittat en klänning och prövat den, men att hon inte hade köpt den. Hon ångrade detta och ville jag skulle köpa den och skicka ner den till henne.)
Så nu ska jag väl göra det.

I eftermiddag när Joakim kommer hem ska vi åka till tippen med min gamla elvisp (för jag fick en ny nu när jag fyllde), samt den gamla tv-bänken (fick en ny också nu när jag fyllde)..

Efter det blir det väl en sväng ner till macken och lämna in bilen där då för däck-byte.

Ikväll blir det pasta sallad till middag :) Och ikväll till Gray's blir det nog varma kantarellmackor :) (det jag plockade själv nu under sommaren)..

vad har ni gjort idag ?

Kommentarer
Postat av: TinA

Mm du är duktig du.. och smart där, med att dela på julklapparna.. själv har jag bara kollat in vad som finns att ge och frågat om någon redan nu vet vad de vill ha. det vill säga en person. :P

2009-11-04 @ 16:30:16
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: TinA

Sv: Ah jag känner till Breaking Benjamin men jag har nog bara hört en låt för fyra år sen eller när det var.. vet inte varför, men antagligen fastnade det inte i mig. Kanske det gör nu ;)

Det om att besöka ens blogg ofta, det är okej så och speciellt om man inte är medlem på bloglovin eller nåt annan sån bloggkoll-sida, så äre ju lätt hänt att man besöker en flera ggr.. Men jag vet vilka det är bakom den ip-adressen och det är inget farligt med det, det känns bara lite halvt läskigt när det går tio minuter emellanåt tills de gluttar nästa gång. :P

2009-11-04 @ 16:32:32
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Lina

jajamen här är julklapparna i full färd. Vi började med (en mycket bra) tradition förra året och det är att köpa julklappar när man ser en sak som hade "passat perfekt till henne". Dels blir det billigare med många småutgifter varje gång istället för många tusen innan jul men framförallt är alla julklappar bra, genomtänkta och personliga till varje person och inte bara köpta som nödklapp som "kanske funkar" för att julafton är dagen efter tex.



Det finns en del kvar att köpa men det mesta är handlat och inslagit så nu bara väntar jag på första advent så man får pynta (ajjabajja att pynta innan). Det kommer bli så fint :D vi ska ha våran första gran någonsin i år också (ja, tillsammans alltså) och baka määääääängder av gott som ska finnas på borden under hela december. Mmm... Hur är det med er förresten? ska ni till liseberg? :D:D

2009-11-05 @ 18:00:40
URL: http://linashorna.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0