Söndag morgon

Studenttal
Nu står vi här vid den vita randen eller det även så kallade röda trådens slut.

För vissa betyder det mållinje och för andra betyder det en början på någonting nytt. 

Hur som helst ska vi i alla fall gå ifrån skolan för att söka nytt liv och ny kunskap.

 

Trots vår långa resa och våra 12 långa år i skolan är detta ännu inte slutet. Faktum är, livet har knappt börjat. 

Att börja fundera på vad man ska göra och bli när man blir stor, redan vid ung ålder är inte lätt, men vi lyckades med en sak. Och det var att ta oss hit.

Hit till Örebro.

 

På dessa tre år har i alla fall jag utvecklats något så otroligt och jag kommer alltid att se tillbaka på den här tiden med ett leende på läpparna.

För detta har varit en underbar fas i mitt liv.

 

Men som jag just sa, så är det bara en fas, och alla faser måste ta slut.

 

Vår framtid är ännu ovis men vi kan sakta se den börja klarna bort vid horisonten.

 

Det är med stor glädje och sorg som jag nu säger farväl, och låt oss ses igen.

För nu är den här tiden över, denna storm är förbi. 

Trots alla upp och ned gångar som en enda lång karusell återstår nu bara och säga… 

LYCKA TILL, TILL ER ALLA OCH HA ETT FORTSATT BRA LIV.

FÖR NU ÄR VI FRIA.




Detta var mitt studenttal som jag höll när vi hade vår studentmiddag VT-07, tänk vad längesedan det känns..
Anledningen att jag la ut det här i bloggen var för att Emma har efterfrågat det, och nu fick du det :)


Hon ville jag skulle bli lite nostalgisk och minnas det som varit och så, men jag har inte tid med det just nu.. sitter på jobbet och ska till att börja ett nytt arbetspass.. kanske blir det en annan gång :)


Kommentarer
Postat av: TinA

åh jag minns! :')

2009-11-15 @ 10:09:47
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Emma [loveshaped]

awww det är så fint det där talet :D Tack för att du la upp det! Jag får gåshud.



Good luck @ work! :)

2009-11-15 @ 15:09:26
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0