Över en vecka fri från skuld..

Imorse när jag vaknade hade jag klarat en hel vecka med dieten, utan att göra ett endaste felsteg.. När jag tog min första dryck för dagen påbörjade jag ännu en ny veckas prövning..

Jag märker att när jag är helt själv hemma en lång stund så kommer längtan och begäret som mest.. Så pass att det tar mig upp från soffan, ut i köket och öppnar kylskåpsdörren.. Men istället för att äta någonting av det jag ser där inne, så luktar jag på det.. Sedan läser jag om hur många kalorier det innehåller (antar att det dels är en skrämselmetod för mig själv, samt att det ger mig lite insikt inför upptrappningen).. Sedan stänger jag kylen och går tillbaka till soffan..
Jag är rädd för att misslyckas, det måste jag erkänna.. Jag menar, jag har ju aldrig ens klarat av att hålla mina godisstopp och träningsförsök och nedtrappningar av både det ena och det andra förut.. så varför skulle den här gången vara annorlunda? Men sedan kommer jag att tänka på att jag aldrig förr har bara gått på en diet som inte handlar om att laga mat själv alls.. jag har aldrig förr varit med i en grupp, där vi alla strävar mot samma mål.. Jag har aldrig förr haft professionella omkring mig som vägledare och stöttare på vägen..
Det kanske rent utav kan funka den här gången..

Idag var jag till exempel nere på USÖ och träffade sjukgymnasten som tillhör teamet. Vi pratade motion och han hjälpte mig med 2 olika träningsupplägg.. Det ena är ett träningsupplägg som jag kan göra hemma, det andra kan jag göra på ett gym, med maskiner. Kändes rätt så bra att få hjälp att prova ut övningar och testa min styrka.
Nu är jag rätt så geléaktig i benen efter den där timmen. :P

Även när jag inte är själv hemma så tänker jag mycket på mat och sånt.. Jag kan inte hjälpa det.. tankarna bara kommer.. Jag kan sitta och vara helt uppe i något och tänka på annat, men sen bara kommer en sån tanke, den bara slår ner, och jag ser för min inre bild en tallrik full med min allra godaste hemmagjorda mat, eller en pizzakartong som är öppnad och i den ligger en rykande het nybakad pizza och ser ljuvlig ut.
Jag har märkt att inte tänker så mycket på godis och chips å sånt iaf.. utan det är mer mat jag tänker på.. Men det förekommer en hel del onyttig mat i tankarna dock..
Tankarna är nog mitt värsta hot just nu.. och jag vet inte om jag någonsin kommer bli av med dem, så jag får helt enkelt lära mig att leva med dem, och kunna behärska dem..

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Du är klok min vän, de sista raderna i inlägget är precis vad som blir din kamp, tankarna. Som tur är fick det nya tankesätt att lära sig och låta dessa bli din norm. Det är nog detta som teamet kommer att kunna hjälpa dig mycket med, men även såklart andra saker.



Jag tycker en vecka är starkt! :) Heja dig!

2010-12-17 @ 09:40:59
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: jessica

du är så jävla grym my! awesome! :D

2010-12-21 @ 02:55:40

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0