Trevlig måndag

Idag började mitt vikariat i slottsgruppen. Som tur var blev det en rätt lugn (eller snarare normal) dag. det var INGEN som ringde sig sjuk imorse, och det var verkligen otroligt ! För det är ju dels MÅNDAG och det var -23 grader imorse! Så det var verkligen coolt att ingen stannade hemma.

Efter jobbet drog jag hem, och var beredd på att jag skulle laga middag.. Men, då jag står och ska ta fram köttfärs från frysen fick jag en sådan himla stor lust att gå ut och äta istället.. så det blev det istället!

Jag och Joakim tog bilen ut på en "batterimotionsrunda" och hamnade sedan på La Pampa. (som vi har hört goda rykten om, och ännu inte hunnit pröva).. Där var det väldigt lugnt och skönt, förutom oss var det en 2barnsfamilj där. Och barnen sprang runt och lekte lite, men det var inte överdrivet jobbigt.. Om de inte hade varit där så hade det nog känts rätt dött :P
Vi åt struts ikväll :) För Joakim var det första gången, för mig var det ett kärt återseende :) Vi tog tom efterrätt, friterad camemberet med hjortronsylt. Också mycket gott (och i detta fall var det tvärt om, för mig en förstagångsupplevelse och för Joakim ett kärt återseende) :P haha!
Hur som helst så var alltihopa mycket gott, och det var skönt att slippa laga mat :)

När vi kom hem till parkeringen igen så stod det en kille där med sin bil, och han kom inte loss från p-platsen pga all snö. Så han bad oss om hjälp. Så vi tog fram min fina lilla snöskyffel som han fick låna och skotta bort det värsta kring hjulen, och sedan så knuffade vi på. Gick inte så bra till en början, men så kom vi på att om vi alla 3 försöker få bilen i gungning så kommer den loss från "hjulgroparna" som blivit i snön, som sedan har blivit isiga och hala och omöjliga att köra loss ur.. så vi gungade bilen , knuff, gung, knuff, gung och till sist så gungade den loss från groparna och han kunde glatt köra iväg i sin lilla bil :) Själv fick jag gå hem och hoppa in i en varm och skön dusch! :)

Imorgon är det dags att jobba igen, det blir många dagsturer nu på min rad. Skönt på sitt sätt, men samtidigt så förlorar man ju kvälls- OB, samt att man inte får så många sköna sovmornar mitt i veckan ;P
Men jag får iaf en på onsdag :) På torsdag är det min enda lediga dag denna vecka, jobbar sen heeela helgen typ. Kommer typ vara så nu under vik-perioden, ena veckan gör jag 6 dagar , andra veckan 4-5, sen 6 igen och sen typ 4-5 igen.. Är väl både skönt och lite jobbigt.. Men van fan, man vänjer sig :)


Hoppas ni hade en bra måndag. Det hade vi!

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Kul att ni provade La Pampa :D Det är underbart gott där ^^

2010-02-23 @ 15:56:25
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0