Uppdatering

Ännu en vecka har gått, och en ny har hunnit att ta fart. Tiden springer, och jag jobbar på som vanligt.

Mamma har kommit med ännu mer skvaller hemifrån.. Nu är det flera stycken tjejer som jag har känt, varit nära vän med förr och gått i samma klass som, som ska få barn i år. Värsta babyboomen på gång i Mariestad, om man bortser från en ex bästis/klasskompis som numera befinner sig i England.
Tiden tickar på för min storasyster och hennes magg-bebis också, det är ju inte så himla långt kvar tills den kommer ut nu. Visst, den är beräknad att komma kring den 27e april, men så som tiden tickar iväg hela tiden, så lär den tiden snart vara här. Längtar iaf väldigt mycket, ska bli så kul!

Igår efter att jag och Joakim hade sett "Prinsessan och Grodan" (som förövrigt var en bra disney, den var precis som alla de gamla, med mycket sång och magi), så åkte vi ut till Marieberg, ut till "Toy's 'r us"  och hade jätte kul. Vi gick runt och tryckte på allt som kunde låta, hittade jätte mycket söta leksaker och roliga prylar. Det var en rätt ovanlig grej att göra, att bara spontant åka dit och roa sig, utan att ha något ärende dit egentligen :P

Inte långt kvar tills jag börjar på mitt schema nu, om exakt en vecka, måndag den 22/2. Nu på onsdag skulle jag vart helt ledig ifrån jobbet, men jag får åka in 2h ändå på dagen (14-16) för att vara med på APT mötet som min blivande schemagrupp har då. Eftersom jag ska gå på rad där, så tyckte chefen att det är bra att jag är med. Kommer bli mycket info till alla som får gå på vik, samt övrig fast personal som också får sina nya scheman. Det blir säkert bra, och jag åker ju in med betalt också. Eftersom jag skulle vart ledig den dagen, så får jag betalt för de 2h som mötet är, och det är ju inte helt fel :)

Slog i min ena tå här hemma förut.. fasen vad ont det gjorde ! :( Gör fortfarande ont i den när jag rör den. Så jag har säkert stukat den lilla stackaren. Men det går över så småning om.

Veckans jobbschema:

  • Måndag: 7-14.30 (slott)
  • Tisdag: 7-13.30 (kloster)
  • Onsdag: 14-16 (APT, slott)
  • Torsdag: 15-21.30 (kloster)
  • Fredag: 7-14 (slott)
  • Lördag: Ledig
  • Söndag: Ledig
  • Måndag den 22/2: Mitt vik-schema på 90% i Slott börjar..


Funderar på att ha fest här hemma i helgen, känns verkligen som evigheter sist! Vad sägs om det?


 


 

(obs! Detta inlägg skulle egentligen ha publicerats igår, men det var något strul.. därför står det fel tidsform på vissa saker..)


Kommentarer
Postat av: TinA

Det låter inte alls fel med betalt för att man är på ett möte :) :D Sånt är alltid välkommet!



Ja, det verkar bli babyboom riktigt mycket nu :) överallt skulle man nästan kunna säga, har en vän i halmstad (som också gått i örebro) som väntar sitt andra barn nu :)



hoppas stukningen går över illa kvickt! :(

2010-02-17 @ 10:29:16
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0