Åter till vardagen

Nu är det åter igen en ny vecka, åter till jobb och sysslor..

Idag har jag jobbat.. skulle ha slutat kl 13 idag, men så vart det inte då vi imorse möttes av att en hade sjukanmält sig igår kväll, och en annan ringde sig sjuk på morgonen.. ingen resurs fick vi in heller.. fanns ingen att tillgå. så vi var 4 st istället för 6st.. DET BLEV MYCKET JOBB ! men som sagt, det som gäller under sådana omständigheter är att göra omvårdnadsbiten först, ta det viktigtaste.. så ex; tvätt, ledsagningar, inköp, duschar osv.. det får komma i senare prioritet.. det får helt enkelt utföras en annan dag..
Så jag slutade kl 14 idag istället..

Nu på eftermiddagen har jag och Joakim meckat med bilen.. Vi har satt dit bilbatteriet igen efter 2 dygns laddning. Det var väldigt bökigt, men tillslut gick det vägen.. Så nu vet jag hur man fixar det ! :D Efter allt meckande ute i kylan så åkte vi iväg en sväng för att kolla att bilen funkade som den skulle :) Vi åkte från brickebacken - vägen mot Gustavsvik- sedan in mot stan, vidare ut mot aspholmen, - mot västhaga,- vidare ut mot mellringe,- sedan till vivalla.. vid eurostop gjorde vi stop vid systemet. Jag köpte mig 20st cider, så nu har jag alkohol till 4-5 festtillfällen fram över, gött ! Joakim köpte sig två små flaskor vin :)

Sedan var det dags att åka hemmåt igen. Där det var dags att äta något, och sedan vika tvätt..

Den här dagen har gått fort!

Imorgon är det en kort jobb-dag, 12-16, så det blir sovmorgon :)

Så här ser min veckas jobbschema ut än så länge:

  • Måndag: 7-14
  • Tisdag: 12-16
  • Onsdag: 15-21.30
  • Torsdag: 7-16

Kanske dyker det upp något ang fredagen.. men det får vi väl se..

I helgen som kommer tänker jag iaf vara ledig.. För på lördagär det dags att fira Marléns lärarexamen samt vara med på ljusparty :) Jag och Joakim kommer även att sova över hemma hos mamma och Inge lördag till söndag vad vi vet än så länge :)


Imorgon är det äntligen dags att få se Jessicas nya hem :)
Ska bli kul att träffa tjejerna, speciellt mitt i veckan också ;P

Kommentarer
Postat av: Johanna

svar: Jaaa, men det hjälper ju inte mig.. Den akademiska kvarten innebär att det står 8:15 på schemat men att man börjar 8:30. Så gör det inget om man kommer för sent.. :-)

2010-01-19 @ 16:48:00
URL: http://tjolanta.blogspot.com/
Postat av: Emma [loveshaped]

Tack för ikväll gulle! :)

2010-01-19 @ 21:27:21
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0