Söndagen den 10/1 -10

Redan inne på den 10:e dagen på det nya året.. tänk vad tiden går..

Idag vankas det jobb, börjar kl 15. Så jag ska dra med en buss här ifrån 14.16 , brukar i vanliga fall på helgerna ta min "black pearl" men det går inte idag.. För hon vill inte starta, det är för kallt. Ska skaffa startkablar så hon hoppar igång igen, sedan är det nog dags att skaffa ett nytt batteri..
Sånt som händer.. men just nu är det la lika bra hon står, bensinen är ju så dyr nu :P

Igår kväll var en väldigt trevlig kväll!
Vi hade lite folk här hemma.. Alex, Jakob, Valle, Emma och Tessy. Vi satt och snackade länge länge, drack och hade det trevligt. En riktigt bra lördagskväll!
Var längesedan och det var saknat ! :) Det som var bra var att grabbarna höll sig med sitt och vi tjejer med vårt, så då kunde vi snacka tjej-snack och ta igen förlorad tid.. uppdatera varandra om vad som hänt sen sist osv :) Tack tjejer! :)

Imorgon blir det ännu en dag på jobbet. En lång sådan. Ska gå från 7-16. Måste även gå till den där skomakaren som även fixar dragkedjor på jackor mm.. För igår när jag skulle till jobbet på morgonen var det så halt på golvet i bussen så jag slog omkull.. när jag kom insåg jag att dragkedjan var sabbad.. den lilla metallgrejen man för in kedjan i blixtlåset med har trillat bort, så numera delar sig bara dragkedjan om man drar igen den, för det är inget som håller emot där nere nu.. :( Så jag ska kolla vad det kostar för att få det fixat, och om det är för "dyrt" (inte värt att lägga pengar på), så investerar jag mig i en ny jacka..
Så typiskt bara att det händer på de kallaste dagarna på året.. så man måste gå runt och frysa för att man ej får igen jackan, och nej, jag har ingen annan jacka jag kan ta istället..
Men men, det ordnar sig.

ha en bra dag nu!

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Tack själv för kvällen! Det var supermysigt! ^^

2010-01-11 @ 08:46:14
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: TinA

Att det händer såna typiska saker som att bra-kläder förstörs under kallt-väder... Livet asså. :( Hoppas du inte fick ont iaf! :S



Sv1: Haha ja stackars lille Kenny, blir dödad på alla sätt som finns.. han borde skriva en bok om hur det känns o vilken död som är bäst! ;)

sv2: så det är "harar" man säger.. flera harar.. Haha, det låter lika konstigt som haror, harer :D

sv3: Och nej jag ska inte sluta blogga, men visst har jag funderat på varför jag bloggar ens. Vad gör jag för världen, för mig, andra? Men som Sabina sa, jag kommer ha nåt att minnas.. :)

sv4: Självklart längtar jag till sommaren.. jag vill ha frukost ute på balkongen faktiskt =) innan när jag tänkte byta lakan i sängen (vilket jag inte har gjort än.... (A)) kände jag en stor lust att slänga ut täcket o låta den få lufta lite. Men det är nog för kallt för lilla täcket >.<

2010-01-11 @ 17:57:19
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0