Trööööött-torsdag

Idag på jobbet har det gått bra, trots att det har varit en hel del att göra.. Jag skulle slutat kl 13 idag, men jag hann inte bli klar med mina lunch-jobb tills dess, så det var bara att skriva upp en halvtimme till i timrapporten.. Gör inte mig någonting då det blir lite mer pengar att spara på hög i mitt eget "Gringott wizarding bankvalv" (som i Harry Potter, jag tycker det är så fräckt då den där lilla svart-alfen drar fingret och låser upp valvdörren där "de vises sten"  ligger) ;P
När kommer förresten den sista filmen??

nu när jag kom och tänka på det, filmen "guldkompassen", som också finns i bok, ska det inte också finnas flera delar till den? och isf, när kommer de då? :O

Nu tappade jag ju helt spåret ifrån jobbet, inte för att det gör er något säg, ni är väl bra trötta på mig och mitt jobbtjat vid detta laget..
Men bara en sista grej om det, för den här gången.. På vägen hem från jobbet, när jag satt på bussen, så vart jag så himla trött! Hade verkligen kunnat somna där bums! Men det fick jag allt låta bli att göra..
Är fortfarande trött, känner att det kunde vara skönt med en powernap..

Fick mitt årsbesked ifrån CSN idag. När jag själv tidigare under månaden gick in och kollade på "mina sidor" så uppfattade jag det som att jag skulle betala 1620kr/månad, men nu när beskedet kom så var det visst kvartalsvis.. haha! det kan man snacka om pengaskillnad ;P
Funderar på att betala tillbaka mera, betar man av det lite snabbare.. mitt är beräknat på 12 år. Men får se vad jag får lust med, måste ju inte betala det snabbare.. (det får nog bero lite från månad till månad, vad man känner att man kan ha råd med).. men mina kvartalsavgifter ska jag ju självklar betala :D

Jahapp, snart dags att börja laga mat då... Idag blir det chiliconcarne, hemmagjord pizzasallad och bröd till det :)
tänkte att det kunde vara bra, för det brukar ju bli rätt mycket när man gör det, och det gör ju inget, då det behövs matlåda till imorgon, för oss båda.. sedan kan man ju ha lite att äta efter jobbet, innan vi sätter oss i bilen och drar upp till sthlm...



nej, nu blir det fan en powernap ändå! (på ca 30 min) ;P

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ett tips, ring csn och ändra till månadsbetalning.. Så får du betala 540 kr i månaden istället.. Då är det lättare att avgöra månad för månad om man kan betala in mer.. :-) För även om det är samma summa som ska betalas så känns det bättre i budgeten att betala 540 i månaden än 1620 per kvartal på något sätt.. :-)

2010-01-28 @ 18:52:48
URL: http://tjolanta.blogspot.com/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0