Söndag igen..

I helgen har som sagt Joakims pappa varit här, och det har varit en trevlig helg! I fredags så grillade vi ute vid ena änden av Oset. Där var vi, jag Joakim och hans pappa, samt Alex och Jakob. Tessy kom även förbi en sväng..
Sen när mörkret föll och alla myggen kom så åkte vi hem till oss och fortsatte att hänga, snacka, alla utom Tessy som åkte hem..

I lördags sov vi till kl 12, helt otroligt för att vara oss, men å andra sidan var vi vakna till närmare tre, och hade då nästan varit uppe ett dygn både jag och Joakim.. Skönt var det iaf!
Efter frukost och lite slappande, sen så åkte vi iväg och åt en glass, och inte vilken glass som helst utan en Kling's glass, Mariestad-glass! :D Efter det for vi till badstället och kände på vattnet.. hade varit gött att doppa sig, men vi valde att dra ner till stan och slappade i solen/skuggan på strömpis"ön" istället. :) Vi låg där och hade det gött i nån timme, tills det var dags att gå till O'learys och äta.
Vi satt ute och åt god mat och drack go dricka. Riktigt härligt. Sen när vi var stuffade och klara så åkte vi och kvällsbadade. Fy sjutton vad härligt det var! sedan åkte vi hem och såg det sista på bronsmatchen.

Idag sov vi till kl nio. Slappade och hade det bra en stund. Sedan var det dags för mig och Joakim att åka och handla. Sedan blev det lunchgöra. Efter lunchen var det dags att skjuttsa Joakims pappa till stationen. Direkt efter det så åkte vi iväg och badade igen! :) Underbart gött denna gången också. Förutom att jag fick en glasbit i foten ! ! ! på vägen till stranden.. den gick rakt igenom min flippflopp ! ! !  :O Men det slutade blöda efter en stund och jag hade som tur var plåster i väskan, så det gick bra.
När vi hade badat och sedan legat och torkat på stranden var det dags att åka hem till duschen.. och efter det lagade vi middag.
Sedan har vi mest slappat, förutom då vi åkte iväg och hämtade Joakims cykel vid stationen som han ska cykla på imorgonbitti igen, (jag hämtade ju honom med bilen i fredags, så att vi skulle hinna med allting som vi skulle hinna innan hans pappa kom, så den fick stå kvar)..

Nu kollar Joakim på fotbolls VM-finalen.. inte hänt ett endaste mål, och spelet är redan inne i 42:a minuten! :P



Imorgon är det tråkigt nog dags att jobba igen!  men jag viiiiiiill bara vara ledig heeela tiden :)

Kommentarer
Postat av: TinA

en grejt helg med andra ord :D gott med kvällsbad, glass, slapp och käk vid o'learys :)

2010-07-12 @ 19:56:58
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0