Uppdate

Oj, nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev senast.. eller ja, det beror ju på vad man jämför med.. finns ju andra saker man gör mer sällan, som exempel, tvättar fönster, eller varför inte klättrar i berg.. :S

Jahapp, vad ska jag berätta för er idag då..
Jo, jag kan ju tala om hur det var när syrran, hennes kille och deras sötnos var här! Det var riktigt trevligt, de kom på eftermiddagen på fredagen. Vi började med att gå på stan, kolla i affärer, fika osv.. sen åkte vi hem till mig och Joakim, där Joakim nyligen hade kommit hem från jobbet.. vi satt och umgicks en stund, innan det var dags att ta bussen in till stan för att äta middag på O'learys. Middagen var god och vi hade en trevlig kväll.. Lilla Embla var lite kinkig under kvällen, men om man höll henne sysselsatt och hon fick vara med och kika så gick det rätt så bra. Var dock några gånger som hon var ledsen och lät lite högt när vi var ute och åt, vissa som satt nära vände sig om och kollade på oss.. antar att de kände sig störda. men vad fasen gör man då, man kan ju inte rå för att den lille blir lite kinkig ibland.. man kan ju inte direkt sluta gå ut för det, bara för att man har fått barn..
Men vi hade en trelvlig kväll iaf, och sedan åkte vi hem till oss igen och då började vi förbereda för natten.. ta fram täcken, kuddar osv till våra gäster..
Alla var vi rätt så trötta, så vi bestämde oss för att sova rätt snart efter att vi kommit hem.

På lördagsmorgonen vaknade jag utav att Embla grät en gång.. jag somnade om och reagerade inte mer på det.. sedan nån gång senare började hon gråta igen.. då gick jag upp för att kika till henne.. då låg hon vaken på bäddsoffan och Marlén satt och lekte med henne.. Hon ville tydligen inte sova mer.. :P
Jag satte mig där och lekte lite jag med, tills jag föreslog för Marlén att jag skulle ta henne in till sovrummet och leka lite med henne där, så Erik får sova lite till ostört..
Lekte med henne i min och Joakims säng, vi väckte Joakim också :) Han kikade på oss med sina trötta ögon, och log, men fortsatte att vila sedan..
Tillslut började Embla bli lite trött igen, så jag fick henne att sova bredvid mig i sängen. Det var så mysigt att ligga där med en sovande bebis på sin arm. Vågade knappt andas för att inte väcka henne :) :P Men tillslut slumrade jag också till.. typ en timme senare vaknade Embla och var hungrig.. då var det helt enkelt inget mer jag kunde göra för henne, så mamma Marlén fick ta över igen :P

När vi var klara med morgonfixandet, frukost osv.. så drog vi in till stan igen.. kikade lite i affärer igen. Sedan bestämde vi oss för att dra iväg till Marieberg och Ikea också.. Vi tog en lunch ute på Mariebergsgallerian. Vadnrade runt och kikade i diverse affärer.. för en gångs skull shoppade jag inte så mycket alls! Det enda jag köpte var några filmer på Najz Prajz när vi var i stan.. Jag körde mest runt på Embla i vagnen och roade henne.. Inne på H&M hittade Joakim en nallebjörn av något slag som han visade upp för Embla, och busade lite med henne med den.. Hon blev som besatt av den. Hon började bubbla för fullt och vrida och vända sig för att försöka nå den :P Hon log och skrattade och var så söt.. Efter en stund slutade Joakim med den och tog och la ifrån sig den, då blev hon jätte ledsen, så han fick allt fortsätta.. Det slutade med att han köpte den åt henne :) Så sött av honom!

Efter Ikea åkte vi hemmåt igen och hade en riktigt slapp och härlig kväll med film och mys i soffan.
Söndagen bestod mestadels av film och mys också, förutom då vi var iväg och gjorde våran vanliga veckohandling.. (vi brukar numera försöka handla på söndagar så att vi har vad vi behöver och vet vad vi ska laga för något under kommande arbetsvecka.) Rätt bra det faktiskt.. i söndags var första gången jag faktiskt skrev en matsedel på vad vi ska laga för mat under veckan, så man inte behöver tänka ut något nytt varje dag.. samt att man vet att man har grejer hemma för det.. skit bra! (visst kan man behöva springa till coop någon liten gång på en vecka då färsksakerna tar slut, som fil eller något annat sånt.. men det får man leva med!)


Nu ska jag sätta igång med kvällens mat; Gratinerade tortilini med bacon, broccoli och mögelostsås. Mums! :)



Ha en bra kväll!

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0