Torsdag = ledigt!

Idag var jag ju som sagt ledig ifrån jobbet, och det kan jag säga var riktigt gött! Men inte har jag latat mig för det inte! Jag steg upp tillsammans med Joakim kl 05.00 imorse. Åt frukost tog på mig och sedan skjutsade jag honom till södra, där hans samåkningsbil utgår ifrån kl 06.00. Efter det fortsatte jag att åka ner till Mariestad.. när jag var framme åkte jag hem till mamma och hennes man, som satt och åt frukost, gjorde dem lite sällskap. Sedan skjutsade jag mamma till jobbet, och sedan for jag vidare hem till storasyster och lilla bebisen. :) Vi åt frukost tillsammans och sedan lekte jag och Embla i soffan medans Marlén duschade.
Embla har blivit en riktig goding nu! Hon har växt och blivit sådär babyrund och go! Hon är även mycket roligare nu också, för hon är med mycket mer. Kikar på saker, ler och skrattar. Vi körde "prästens lilla kråka" hon och jag, och ni skulle bara ha sett hur mycket hon log! :)
Hon har även börjar "prata mer nu också" jollra och bubbla på bebivis, utan att få fram något vettigt ord :P Så sött!

Efter att Marlén var klar med duschandet osv, så ringde vi till vår lillasyster och frågade om hon ville hänga med oss en sväng till Skövde, och det ville hon. Så sagt och gjort, vi åkte iväg och hämtade henne med bilen, sedan åkte vi iväg till Skövde och traskade runt i en massa affärer. Alla 4 tjejerna fick oss något nytt klädesplagg, men flest fick nog lilla Embla. :) Hon fick en liten mjuk tygklänning och ett par strumpbyxor till det utav mig idag (och Joakim, fast han inte var med så får han räknas i i det) :P Sedan köpte även mamma Marlén lite saker åt henne också som hon behövde.

Efter en hel dags traskande i butiker och i två olika köpcentran så var det dags att åka hemåt igen. Först hem till Marlén och lämna av henne och lillan. Vi blev kvar där en liten stund, moster My bytte blöjan igen, för sista gången denna gången, och pussade hejdå..
Sedan så åkte vi upp till pappa, där jag lämnade av lillasysteryster.

Sen var det dags för mig att köra hem till Örebro igen! Där hämtade jag upp Joakim vid södra igen, då han kommit från jobbet. Sedan hem, laga mat, Alex kom hit en sväng och fixade något med någon iställning till Joakim för basinspelning på datorn.. sedan åt vi och snackade lite.. Nu sitter jag här som sagt, och Joakim sitter och kollar på fotbollsmatchen som är på tv nu, Frankrike Mexico spelar.


Uh, vad jag känner mig seg nu efter denna långa dag!


Åh, en sak till kom jag på att jag skulle säga.. det jag köpte mig som nytt plagg idag, det var en klänning! :)




Ps. Det var ett fruuuuktansvärt spännande avsnitt igår (Grey's).. Ds.

Kommentarer
Postat av: Mollie

My, varför nämner du alla utom mig med namn x) jag får bar vara lilla-syster :/ hehe ^^



Men det var en rolig dag, och jag är glad att jag fick följa med :)

2010-06-18 @ 20:52:59
URL: http://molhol.blogg.se/
Postat av: TinA

En sådan händelserik dag är aldrig fel :D

2010-06-21 @ 18:46:53
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0