Midsommarhelgen.

Jaha, då var det kanske dags att skriva ett nytt inlägg här..

Det har ju som sagt varit midsommar, och jag jobbade dag den dagen, men slutade 14.00 . Då begav jag mig hemåt där jag sjönk ner i fotöljen och softade en liten stund.. sedan var det dags att hoppa in i duschen och byta om till roligare kläder..
Sen kom Alex över till oss, och vår midsommar kunde starta. Vi lagade mat ihop vi tre. Kött med potatisgratäng, sedan blev det jordgubbar & grädde till Lyxkladdkakan som efterrätt :)

Resten av kvällen blev det en del dricka, mycket prat, och mot kvällens slut en heeel del singstar ;P
Riktigt trevlig midsommarafton var det!

Igår sov jag och Joakim till halv tio-tio tiden någon stans där.. jag mådde prima, men Joakim hade vinhuvudvärk :P
Vi åt rester från gårdagen till frukost och sedan beslutade vi oss för att åka och spela minigolf.
Sagt och gjort så åkte vi till Gustavsviksäventyrsgolf! :) Det var en var och härlig stund där bland de 18 hålen :)

Efter det så åkte vi till Svampen och åkte upp och tittade på utsikten! Vi gick runt och såg ut över nästan hela Örebro där uppifrån. Vi stannade kvar och åt pannkakor på fiket där.

Efter det åkte vi till Ica Maxi och handlade, sedan hem med grejerna..

Vi fixae mat och började kolla på en gammal film jag köpte på Maxi, "Anastasia".
Senare på kvällen såg vi även "Seven", thrillern som handlar om en mördare som mördar de 7 dödssyderna.


Idag fick jag frukost på sängen :)
Sedan gick vi upp och fixade med badkläder, matsäck och sedan åkte vi iväg och plockade upp Alex. Vi 3 åkte iväg till stranden och slappade. Vi grillade och hande en mycket trevlig och solig lunch där också. Jag och Joakim badade, medan Alex låg och njöt i solen med kläderna på (han har en ny tatuering så han får varken bada eller sola den än).. Men det var en mycket trevlig dag iaf, och nu har jag en solbränna som sträcker sig över större delen av ryggen och högra sidan :P Trots att jag använde solskyddsfaktor 20! :P haha!

Resten av denna dagen har jag och Joakim mest bara slappat runt i lägenheten.. Ätit tacos till middag och haft det bra..

Det har varit en underbar helg, en riktigt sommrig helg, men som allting annat så måste det ta slut.. åter till arbetet imorgon igen! =/

Jag viiiiiiiiiiiill vara mer ledig ! :D

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0