Livet rullar på..

Som vanligt så sitter jag och tänker på hur snabbt tiden går, och hur det ibland är önskvärt och ibland vill man bara att den ska stå still.. Det är ju lite konstigt det där.. Men hur mycket vi än vill att den ska stanna, eller hur mycket vi vill att den ska gå lite snabbare, så tiden, den rår vi oss aldrig på..

Ok, nog om mina små filosofiska funderingar!

Idag är det måndag igen, måndagen den 15 mars. En riktigt härlig solig fin vårdag, ja - jag tycker banne mig att vi kan säga att det är vår nu!

Idag är jag ledig som sagt var. Och vad gjorde jag då imorse? Jo jag tog en häääärlig sovmorgon till typ tio. Så med andra ord har jag typ bara varit vaken en timme nu.. (om man bortser från när jag gick upp på toa vid 7 tiden, och att jag vaknade alla gånger Joakims klocka ringde, plus att jag vaknade och pratade lite med honom då han kom och pussade mig hejdå)..
Jag har märkt att jag verkligen fått in rutiner efter hur jag gör de dagar jag jobbar, för som idag, när jag är ledig, så måste jag gå upp och kissa vid 7, för att jag i vanliga fall när jag jobbar går upp vid tjugo i sex och gör det.. På något vis är det ju väldigt bra att kroppen kommer in i rutiner med saker och ting, för då tror jag kroppen mår bäst.
Samma med lunch, i vanliga fall äter jag lunch på jobbet vid elva halv tolv, då är ja automatiskt hungrig igen vid 3-4 tiden och vill ha middag då.. och mycket riktigt så har jag och Joakim fått in sådana rutiner. (förutom på helger eller så, då blir allt lite förskjutet.. då äter man snarare frukost vid den tiden man brukar äta lunch osv.)


Gillar ni att ha rutiner på era liv?


Idag ska jag umgås med Jessica en stund, ska hämta upp henne vid tolv, vi ska käka lunch ihop någonstans :) Trevligt att hitta på saker mitt på dagen, när båda faktiskt är lediga! :) I vanliga fall så är de flesta på jobbet, eller är i skolan, så på mina lediga dagar så brukar jag inte kunna träffa någon mitt på dagen. Så detta känns kul!



Just ja, jag har ju glömt att säga hur kvällen var igår.. Det var en mycket trevlig taco-kväll hos Alex. Det var jag & Joakim, Alex och Jakob som var med. Vi åt en massa god taco, snackade och spelade tv-spel. Där blev det också mycket skratt. Tror vi alla blev trötta och sedan övertrötta - för vi satt och skrattade och fnissade mest hela tiden åt massa konstiga saker.. Joakim han skrattade så mycket att tårarna nästan rann på honom! Han är så söt när han skrattar så mycket!
Jag älskar att vara glad, jag älskar glada människor! (iaf när jag också är det).. Men ibland gillar jag och vara dyster också..

Kommentarer
Postat av: TinA

Japp, jag tycker också om rutiner, jag tror det blir bäst för sömn, kropp o hälsa o allt det dära.. Sen tror jag också att det är bra att hitta på nåt spontant "mitt i allting".. Lagom är lagom ;)

2010-03-15 @ 18:48:36
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0