Torsdag+Fredag

Igår var som sagt min lediga dag..

Den spenderades på så vis att jag:

Sov till tio i tio, då väcks jag av att telefonen ringer (hemtelefonen), jag hinner endast ut i hallen innan det slutar ringa.. I nästa sekund börjar nästa telefon ringa (mobilen) ifrån sovrummet, så jag springer tillbaka dit in och upptäcker att det är JOBBET som ringer på min ENDA lediga dag denna vecka!!! Jag stänger av ljudet och kryper tillbaka ner i sängen igen.. kan dock inte somna om.. så jag bestämmer mig för att gå upp. typ en kvart senare ringer det IGEN från JOBBET.. jag stänger av ljudet ytterligare en gång.. det slutar ringa och jag får meddelande om att jag har fått ett röstmeddelande. Jag ringer och lyssnar av detta.. mycket riktigt är det som jag misstänkte, de ville höra om jag kunde jobba kvällen! (IN MY ASS, tänkte jag).. de ville att jag skulle höra av mig innan lunch.. (som ni säkert förstod så hörde jag inte av mig..) För jag skulle njuta av mig enda sköna lediga dag denna vecka!

Jag gick upp och fixade frukost, såg på en film, startade ytterligare en film efter det och åt lunch.. Sen var det dags att hoppa in i duschen.
Efter duschen ställde jag mig och diskade, knöt ihop soppåsen och ställde den i hallen och sedan klädde jag på mig, redo att dra..

Jag gick till soprummet och slängde allt jag hade att slänga och gick sedan vidare till "pärlan".. Hoppade in, startade motorn och drog iväg.. :)
Hämtade upp Tessy, sedan hämtade vi upp Emma och Jessica på universitetet och vi drog ut till Mariebergsgallerian. Där ute spenderade vi några timmar åt att äta mat, gå i affärer och snacka en massa ! Mycket trevligt!
Efter handlande på systemet och coopforum var det dags att skjutsa hem alla.

Jag droppade av Emma först, sedan ner till studentgatan och droppade av Jessica, där plockade jag även upp Tina som är i vår stad över helgen :) Vi släppte av Tessy hos sig och sedan drog Tina och jag vidare till mc-donalds och åt glass och satt och snackade i några timmar. Mycket bra pratstund blev det, kändes som evighetersedan vi satt så och snackade.. (och det var det nog också vid närmare eftertanke, vi har nog inte vart själva på.. ja, 2-3 år?) Trevligt att återse henne iaf, (fast det inte var 2-3 år sedan vi sågs sist utan bara ett halvår ;P )

Sedan var det dags att åka hem och sussa..

Idag har jag jobbat på dagen.

Och nu sitter jag här och funderar på vad som kommer bli av kvällen..


Ska jobba imorgon kväll igen, och även på söndag dag.. Ska man ta kvällen till att då unna sig att slappa, eller ska man "go wild and crazy"?

Kommentarer
Postat av: TinA

ja jävlar det har du nog rätt i.. inte varit ensamma på flera år :O men det var en trevlig pratstund! :) kändes bra :D

2010-03-15 @ 17:02:12
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0