Gillar att vara social!

Igår blev det städning för hela slanten här hemma på förmiddagen. Jag tycker verkligen att det är tråkigt att städa, så jag är väldigt svårstartad, men när jag väl kommer igång så går det väldigt bra! Det som är härligast är efteråt då man genast mår mycket bättre av att det inte finns några som helst dammråttor i några hörs som ligger och gör sig påminda.

Sedan var det dags att brumma iväg och plocka upp Tina, och vi drog in till stan en sväng för att vara sociala med varandra innan jag skulle börja jobba kl 14. Fasen vad jag tyckte att den timmen gick fort, vi hade så mycket att prata om, jag ville inte gå, ville inte behöva bryta upp vårt samtal för att gå till jobbet! Men jag var så illa tvungen..

Kvällen på jobbet gick bra, förutom att det blev rätt så stressigt.. Fick mycket larm under kvällen, så man fick hela tiden dra iväg på något och skjuta upp alla vanliga jobb.. Men tillslut så blev vi iaf klara och fick gå hem! :)

Imorse var det upp tidigt för min del, dags att dra iväg till jobbet igen.. Brumbrum.. Jag gillar verkligen det här med gratisparkering på stan på lördagar efter 13, och söndagar hela dagen! Då kan man ta bilen till jobbet, utan att det ska kosta en halv dagslön i parkeringsavgift!
Idag gick jobbet verkligen undan, kändes knappt att timmarna gick innan det var dags att gå hem! Mycket skönt när allt bara flyter på :)
Fick ett frieri idag utav en manlig brukare som tyckte jag gjorde grymt goda pannkakor! (han ville ha pannkakor idag till frukost, och egentligen finns inte tiden att hinna göra det när man är där, men jag gjorde det idag åt honom för att vara snäll..) Han blev så glad! :)
Dock var jag tvungen att tacka nej till hans frieri, jag har ju trots allt en sambo, men jag lovade att ha honom i åtanke om jag nån' gång blir singel igen. :P

Efter jobbet idag var det tänkt att jag och Emma skulle ha träffats och umgåts en stund.. men det blev ändrade planer i sista stund, då hon inte var i form för att träffas.. (vild kväll igår). Blev rätt besviken, hade sett fram emot en söndagseftermiddag med fika och lite shopping kanske och en massa prat.. hade ju tänkt köpa mig den där blå stickade "saken" som jag redan har en i gult.. var ju verkligen så sugen att handla den..
Så jag beslutade mig iaf för att själv dra iväg till Marieberg.. Jag gick in på Cubus och hittade denna blå, hittade även en beige och en ljuslila också.. och kan ni tänka er?!? Just nu hade de en kampanj på stickade "saker", så de skulle kosta 100kr mindre/ "sak" än vad de gjorde i normala fall.. och eftersom jag då hade svårt att välja vilken jag skulle ta av dem, så tog jag helt enkelt alla tre!
Ja, jag säger ju det! Jag har blivit shoppingtokig! :O Men kul äre' :)

Sedan åkte jag iväg till en mack och fyllde på med lite mera luft i mina fyra däck på bilen, då jag kände att de var av stort behov av det!
Efter det åkte jag och hämtade Joakim som hade suttit och pluggat på universitetet och sedan drog vi hem..

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska ticka liiite snabbare, så det snart kan bli dags att åka.. Vi ska iväg till Alex ikväll och käka tacos. Kommer även bli en hel del spelande ikväll, tv-spelskväll :)


Ha en skööön söndagskväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: TinA

hahah vilken härlig gubbe! :D (angående frieriet)

2010-03-15 @ 18:29:07
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0