Måndag med APU

Idag hade jag min första praktikdag, första dagen på avdelning 12 på USÖ. Avd 12 är en vårdavdelning för dem med andningsproblem av olika slag. Ex, lungcanser, KOL, mycket svår astma, osv..
På denna plats ska jag vara nu de närmsta fyra veckorna, och jag tror att det kommer bli riktigt bra! Första dagen kändes iaf bra, även om jag kände mig rätt sleten när jag kom hem ;P
Men inte undra på det.. Jag gick ju upp tidigare än vad jag är van vid numera, 05.40 gick alarmet. Började kl 07.00 på praktiken och slutade 16.00 , samt att det var ett nytt ställe (vilket som ni vet brukar leda till att man blir extra trött för att man är ovan och måste lära sig nya saker) :P

Tråkigt nog har jag gått och blivit förkyld, som tur är så hostar jag inte så mycket, mest bara är täppt i näsan och känner mid extremt hörselskadad (fattar inte varför mina förkylningar alltid ska sätta sig så att öronen känns igenkorkade, så jag inget hör).. men men, jag kan iaf vara på praktiken och det är bra!

Imorgon kör jag ett 7-16 pass med handledaren igen.

Åh förresten! Fick veta en jätte kul sak idag!! Igår sa min lilla systerdotter Embla sitt första ord. Hon sa PAPPA. Hon sa det vid flera tillfällen och även någon gång under dagen idag också.
Jätte kul nyhet! :)

Tror inte jag kommer på så mycket mer att skriva nu.. eller jo kanske, men det tar jag vid senare tillfälle.. haha


Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe ja. jag kom på att det kanske vore smart att ta bussen tid, och sen gå hem och se hur lång tid det tar :)

2010-11-22 @ 23:34:47
Postat av: TinA

hellre att förkylningen sätter sig i öronen, då slipper du förhoppningsvis smaklös och doftlös mat :P



Fan vad coolt att hon sagt sitt första ord! :D Hihi låter som pappa Erik(?) vart framme o fjäskat fram ordet ;) Mamma brukar väl vara vanligast som första ord, menar jag :D



svar: aah jag förstod hur du menade, jag själv menade att jag trodde det berodde på hörapparaterna eftersom tinnitusen inte vart jobbig hemhemma och då har jag KNAPPAST använt hörisarna. :P så nu när jag använder dom oftare o tinnitusen har blivit värre så tänkte jag att det kunde bero på det. Men men, det spelar nog ingen roll, för det är inget som försvinner iaf. :P tack återigen för informationen :)

2010-11-23 @ 14:07:14
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0