här har ni min dag idag..

Hej på er!

Igår var det ju HP-bion som gällde för min och Joakims del. Jag gillade filmen :) Hoppade tom till av rädsla på ett ställe ;P haha. En hel del andra i salongen också! Det är något speciellt med att gå på bio, det är så mysigt på något vis. Där sitter man, men en himlans massa andra personer som man aldrig sett förr. Vi är i olika åldrar, har olika kulturer, olika intressen och olika klädstilar.. Jag såg både EMO:s, "Skejtare", "Fjortisar" , barnfamiljer, sambos. Ja, alla olika typer av folk var där, och vi alla var där av samma orsak. Att vi alla vill se Harry Potter filmen, att vi alla gillar den filmserien och vi längtar efter att få veta hur det ska gå..
Man sitter där i den mörka salongen, med sitt snax och sin dricka, njuter i fulla drag! :) Man skrattar och man hör andra skratta runt omkring en, man hoppar till, och andra gör samma sak.. Det är det jag gillar med bio. Att vi har någon sorts samhörighet med varandra allihop just då, under de timmar vi spenderar tillsammans i biosalongen och ser på underbar film :)
Ja ja, nu ska jag inte måla upp det allt för mycket.. det finns iof vissa störningsmoment också när man går på bio. Ex. tjejen som satt bredvid mig, hon smsade en gång under början av filmen. En tjej som satt typ en eller två stolar ifrån Joakim fick ett sms under filmen. HON HADE INTE STÄNGT AV MOBILEN, ELLER ENS BRYTT SIG OM AT SÄTTA PÅ LJUDLÖST !!!
Sånt tycker jag är respektlöst!
Om jag någon gång faktiskt stänger av min mobil, så är det just när jag är på bio! Jag vill inte bli störd, och jag vill inte störa andra heller.
Men om man nu tycker det är så dödsviktigt att man inte kan offra en stund och stänga av sin mobil kan man iaf ta på ljudlöst!
Nog sagt om det.

Vill inte avslöja vad som händer i filmen då jag vet att det finns folk som planerar att se den..

Filmen var iaf bra, och jag längtar såååå efter nästa del.





Idag har jag haft en heldag i Mariestad tillsammans med Marlén och Embla. Det har varit en mysig dag. Embla håller på att bli frisk ifrån scharlakansfeber, hon har ätit pencilin några dagar nu. Så hon är iaf symptomfri så sett, men hon är lite kinkig och lite hängig fortfarande. Men då blir hon så mysig och vill gärna gosa. Så idag har det varit en del lekandes med boll, gosedjur och sånt. Men det har också varit mysstund i soffan :) Hon har även vilat förmiddag och eftermiddag, så då har jag och Marlén haft tid att umgås lite själva under tiden, vilket också är uppskattat. En bra dag helt enkelt!

Efter denna dag for jag hem till mamma och hämtade min och Joakims nya matta som vi fått utav henne och hennes man Inge. Inge hade sett den på sitt jobb (Mio- i Mariestad) och han hade tänkt på oss med en gång, att den skulle passa så bra i vårt vardagsrum under vårt nya soffbord. Så nu har vi en ny fin matta som vi ska lägga rätt på golvet imorgon :)

Sedan for jag hemåt igen, till Örebro. Fick hjälp av Joakim att bära upp mattan, sedan så sjuktsade jag honom till repan. Efter det åkte jag ut till Systembolaget ute vid Eurostop och köpte på mig lite dricka, så att jag är redo för alla eventuella förslag och planer i helgen. Efter det hoppade jag in på Ica Maxi en sväng då vi behövde frukostbröd.
Sedan efter det blev jag tvungen att åka till en bemannad mack och köpa en ny halvljuslampa till bilen, då jag upptäckte på vägen hem ifrån Mariestad att en hade gått sönder. Så då fick jag byta den också.
När jag nästan var hemma svängde jag förbi Konsum vid oss här i Brickebacken och hämtade ut ett paket som hade kommit.
Efter det var det bara att åka hem, ställa bilen i garaget, konka upp alla kassarna.. och slutligen var jag hemma!

Väl hemma fick jag packa upp sakerna på sina rätta platser, betala räkningen på paketet som hade kommit, fixa med lite annat som jag var tvungen att göra.. men sen fick jag äntligen koppla av lite!

Det har varit en lång och händelserik dag.

Så nu är det skönt att bara varva ner, jag ser fram emot att få sova om en stund. :)

Ha en bra torsdagskväll!

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0