Söndag 17/10

Idag kom vi alltså hem ifrån sthlm. Vi var framme vid tretiden.. sedan dess har vi hunnit med att både handla, laga mat, se en film och pyssla med lite egna saker..

Jag har bla. suttit och knåpat ihop csn-låneansökan.. oftast brukar ju det vara hyffsat enkelt att göra.. men denna gången tyckte jag det vart lite krångligt då jag skulle fylla i min inkomst under detta halvår.. jag vet ju vad jag fick i juli, agusti och september.. vet ju också att jag får lön denna månaden och nästa.. men jag vet inte hur mycket ännu.. så det var ju lite knepigt hur jag skulle göra med det där.. det stod att man skulle redovisa inkomst över
37 100kr under detta halvår.. så jag måste ju redovisa.. men jag kan ju inte redovis allt än, då jag inte vet hur mycket jag får.. känns fel att "höfta" till något.. Så, jag beslöt mig för att redovisa det jag redan visste att jag hade fått.. sedan går ju resten ändå under fribeloppet, och jag har 79 100kr i fribelopp.. så det ska nog inte vara någon fara med det där. Så imorgon blir det att lägga den ansökan på lådan och hoppas på att de hinner godkänna den innan kursstarten.
Så nu kan jag iaf checka av en sak på min "måste göra" lista.. ;P

Känns faktiskt lite overkligt att jag ska börja plugga om en vecka! Men det känns samtidigt mycket bra.

Jag vill ha ett nytt soffbord! Jag har hittat ett som jag vill ha på Mio, men såklart är det ju lite dyrt just nu med det.. men jag får se efter min födelsedag om jag kanske kan köpa det ändå då, kanske får en liten slant i födelsedagspresten som kan bidra till det ;P

Imorgon måste jag fixa nästa sak på min "måste göra" lista.. dvs, ringa kursansvarig lärare och fråga hur första veckan ser ut och se hur det funkar ihop med mina sista fasta arbetspass..

Funderar på att vänta med kursboken till efter kursstart, det brukar vara bäst så.. för läraren brukar oftast tipsa om vilken av dem som är bäst (brukar finnas några olika förlag som gör olika upplagor av samma kurs). Så jag ska vänta in det tänkte jag, och sedan åka och köpa boken. Det har alltid funkat så bra förut. :)


Jag har en gnagande lust av att städa iordning i vårat källarförråd, men samtidigt har jag inte någon lust att ta itu med.. knepigt, jag vet.. men det är bara så att jag har börjat fundera på vissa saker där nere, om jag vill ha upp dem, och på andra- om jag borde slänga iväg dem istället..
Men, det blir inget med det nu iaf, så det är lika bra att släppa den tanken för tillfället..

Ska nog lägga över bilder från kameran till datorn nu istället..

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0