Födelsedagen och helgen

Så, nu när helgen börjar lida mot sitt slut kan jag tala om allt vi har gjort.. :P

I fredags hade jag och Joakim hemmakväll. Åt god mat och bara tog det lugnt och skönt. Vi kollade på en "ler animerad" film som heter "Mary and Max".

Igår fyllde ju jag år, och dagen började med frukost och paket på sängen av min kära Joakim. :) Presenterna jag fick var en underbart fin svart klänning, filmen "Snövit och de sju dvärgarna", samt en stor värmeljusprydnad som ska hänga på väggen, med 12 glaskupor till värmeljus. Sedan fick jag lite presenter som var ifrån Joakims mamma Stina och hennes man John. Av dem fick jag en ask med lyxig choklad från chokladbutik, samt ett valfritt biobesök med valfritt biosnax. :)

Efter frukosten blev det till att börja städa lägenheten inför besöket från våra gäster. Maten hade vi redan börjat förbereda på fredagskvällen, men det var dags för den att börja puttra igen.. Långkok är bra grejer det!
Folket kom vid kl 15.00.
De som var närvarande under lördagens kalas var; farmor och farfar, pappa med fru, lillasyster, storasyster med fästman samt deras lilla dotter.
Vi åt god mat och sedan fikade vi lussekatter.
Jag fick även en del presenter. 2 stora fina orkidéer. Älskar dem! Sällskapsresanboxen, En "kudde" med en platta på som jag kan ha i knät och ha min laptop på, samt pengar.
Efter en stunds pratande och kaffedrickande var det dags för gästerna att åka hemåt igen.
När gästerna hade åkte hem så kom Emma och Kristian förbi en sväng och grattade mig. Utav dem fick jag En mangobodylotion och duschtvål samt en, kallar man dem duschsvamp? Bra grejer det iaf :)
Sen när dem hade gått hem var resten av kvällen lugn..

Idag har det varit ett kalas till. Idag var mamma och hennes man här, samt min mormor och moster. Ännu en gång åt vi god mat och drack kaffe och åt wienerbröd. Allt detta efter att vi skruvat ihop min första present för dagen, som var ett nytt soffbord. Jag hade valt ut detta via Mio's hemsida. Hade inte sett det i  verkligheten innan. Men både jag och Joakim är mycket nöjda med det! :)
Sedan fick jag filmer: "flickan som lekte med elden" och "luftslottet som sprängdes", så nu har jag alla tre i serien! :) Sedan fick jag böcker: "en förtjusande man" och "oväntat besök på star street", båda utav Marian Keyes. Sedan fick jag ett plättlagg och en äppelurkärnare.
Är mycket nöjd med alla mina presenter! :)

Sedan när de hade åkt hem så var det dags för oss att sätta oss med veckans matsedel och skriva inköpslista, samt åka iväg och göra vår sedvanliga veckohandling.
Resten av kvällen har varit lugn. Kollat på Grey's reprisen då det var Fictional Me- spelningen i onsdags vid den tiden som Grey's är.

Det var en del om våran helg det..



Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0