Gallstensbesvär..

Hej hej!

Just i detta nu sitt/ligger jag på en sjukhussäng, avd 39 (kirurgmottagning) här på Usö.. Jag är här för att jag tidigare i förmiddag fick skiiit ont i magen.. En så obehaglig och jobbig smärta, som jag har upplevt 2 gånger tidigare på rätt kort tid.. Jag ringde sjukvårdsupplysningen (1177) för att få råd.. Sjuksköterskan där trodde det kunde vara gallstensbesvär och rådde mig att söka akut om jag hade väldigt ont..
Sagt och gjort.. jag åkte ner till akuten, med Emma som min väldigt vänliga följeslagare! (men innan dess fick jag dra mig ner till tvättstugan och hämta upp tvätten som jag nyss hade varit nere för att hänga på tork.. Smärtan startade när jag gick ner för att hänga tvätt..sen blev det bara värre och värre..

Hur som helst.. jag tog mig ner till akuten tillsammans med Emma. Där fick jag uppge massa information och sedan sitta ner och vänta.. efter ett tag ropde de upp mig, så jag fick komma in i ett förundersökningsrum.. Det togs blodtryck, puls, temp, EKG, blodprov.. samt att de ställde frågor och klämde mig på magen.. haha.

Sen så fick jag sätta mig och vänta igen..

efter ytterligare en stund fick jag komma in i ett undersökningsrum på akuten.. De talar om för mig att jag med största sannorlikhet haft en gallstensattack, att värderna tyder på det.. De säger att jag ska bli inlagd på avd 39 (kirurgavd.) För att göra ett ultraljud över buken..

Just nu inväntar jag detta, som sker 21.00 ikväll.. och väntar sedan på ytterligare besked efter detta.. Sova på sjukhuset i natt kommer jag iaf få göra..
Och just nu får jag varken äta eller dricka - jag har ett dropp som rinner in i armen på mig iaf :P

Joakim är på väg hem i detta nu för att hämta lite saker till mig som jag kan behöva.. Så sådär ser det ut just i nuläget för min del..

Hoppas att det är bra med er alla andra iaf!

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Jag tänker på dig! Hör av dig hur undersökningen gått. Kram!

2011-04-20 @ 20:56:39
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: TinA

Men gud! nu får jag dåligt samvete som inte orkat plöja mig igenom bloglovin så att jag fick läst detta inlägget! Hoppas allt är bra med dig!! Hoppas att du har skrivit ett vidare inlägg om detta och att du är hemma och mår bra och livet går vidare. :S



Jättefint att Emma kunde följa med dig också.



KRAM!

2011-05-03 @ 18:32:38
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0