Faran över!

Nu blåser jag - faran över!

Efter att han väntat och väntat på att den där snubben från försäkringsbolaget skulle ringa upp, så tröttnade jag på att vänta.. Strax efter kl 12 tog jag luren och ringde upp dem igen och då fick jag prata med en biltekniker.. Jag prata med honom, förklarade hela historien från början, och slutligen frågade jag vad jag skulle ta mig till!?!
Han sa till mig att det troligtvis inte skulle vara så farligt, eftersom de hade sprutat ut pulversläckarna rakt ut i luften och inte direkt på framsidan av bilen.. (det hade där emot kunna vara förödande).. Han sa åt mig att jag skulle gå ner till bilen, stänga av alla fläktarna, starta bilen, köra ut den ur garaget med en gång och åka och tvätta bilen. Då skulle allt det här pulvret tvättas bort och ingen större skada på bilen skulle ske..
Sagt och gjort!
Bilen funkar samt är nu nytvättad och fin! :) Jippie!

Vad skönt det är ändå, när man tror att det allra värsta ska hända, och det visar sig att det inte är så farligt.. Man blir ju så himla lättad! :) :)

Så nu är denna jobbiga historia över, och jag och min svarta pärla kan fortsätta leva ett lyckligt liv! :)

Kommentarer
Postat av: TinA

vad skönt att den funkar som den ska :D

2011-02-11 @ 18:25:59
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Mollie :)

svar på kommentar på min blogg: hihi tack:) <3

2011-02-12 @ 21:57:45
URL: http://molhol.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0