Ja det blev en del ändå..

Jaha.. vad gör jag här då? Jag har verkligen inget vettigt att skriva alls, tror jag inte iaf.. Klickade mig mest in här för att jag inte har något annat att göra... bah!

Idag har det varit jäkligt halkigt och slirigt ute när man har gått omkring.. Isen har blivit glatt och hal nu när det smälter.. men som tur är har jag lyckats att hålla mig ifrån att ramla.. Jag bävar verkligen för det, jag brukar normalt sett alltid ramla en gång per vinter.. men hittills har jag fått stått kvar på mina ben. Får hoppas att turen fortsätter att sitta i, för det vore ju inte så kul att halka och bli sittandes på blött och slaskigt underlag.. =/

Jag lyssnar just nu på lite musik ifrån min lillasysters spotifylista.. Hon har beordrat mig att lyssna på en grupp som heter Anberlin.. Har hört en låt med dem förut, och den gillar jag.. så nu ska jag lyssna in de andra låtarna också som hon har.. Jag diggar dem hittills iaf! :) Både lite lugnt och lite mer fart.. rätt okej musik för mig..

Imorgon så har jag ätit mina pulver -shakar/soppor/puddingar i åtta hela veckor! Det vill säga; det är bara fyra veckor kvar nu innan det är dags för upptrappningen!
Den tiden kommer att gå riktigt snabbt, som i ett enda naffs, det känner jag på mig.. Jag menar, dessa åtta veckor har ju gått rätt fort ändå.. så vad gör då inte halva den tiden liksom..? Men jag längtar efter upptrappningen, efter mer variation, något som inte bara smakar sött och efterrätt hela tiden.. De enda smaker jag beställer hem numera är ju bara choklad, jordgubb och chokladpudding.. De andra smakerna är antingen sånt jag inte gillar/ eller sånt som jag har börjat äcklas av under tidens gång/ eller tröttnat på.. Så det blir inte så himla mycket smakvariation för mig just nu, varje dag blir det choklad av två olika varianter och jordgubb.. dag ut och dag in.. Så jäkla tradigt!
Jag längtar efter en så enkel sak som att variera bröd man äter, eller variera pålägg.. variera filmjölk, eller byta flingor- till en annan sort.. Det är ju inte något avancerat direkt.. Men fy sjutton vad det ska bli skönt att få variera mig mer, även om det är samma saker, så finns det ju så många olika varianter, smaker osv.. Fy vad gött!

Jag börjar iaf mer och mer bli bestämd på vad jag ska äta min första frukost iaf.. Det lutar mest åt att jag dagen innan, eller något sådant ska baka eget bröd.. Jag har två sorters bröd jag brukar baka själv här hemma, båda bra och nyttiga bröd.. Det jag har tänkt baka heter iaf "Hälsobullar". Sen har jag inte bestämt mig än vad jag ska ha på brödet.. Men någon form av grönt ska finnas på iaf, kanske en tomat eller gurkskiva.. Sedan kanske det blir en ostskiva eller en skinkbit.. något sånt.. Men tänk vad gott det ska bli! Min första frukost på 12 veckor! Det är ju nästa så man kommer höra en Hallelujakör.. Haha!

Vad bra tidsfördriv det är att blogga ändå.. I början vet man inte riktigt vad man ska skriva, man har egentligen inget vettigt att säga, man har liksom bara så tråkigt och vet inte vad man ska göra.. Men sen börjar helt enkelt fingrarna att knata runt på tangenterna och det fylls bara på med mer och mer text.. saker som man sitter och tänker på.. och vips så har man ett långt blogginlägg klart som man undrar om någon kommer att orka läsa?

Imorgon ska jag förresten även iväg på vägning igen.. Det var ju två veckor sedan sist då.. Så nu är det dags! Jag hoppas på ett nytt fint resultat.
Hur skulle ni göra om ni går ner i vikt.. skulle ni väga er varje dag, eller åtminstånde någon gång i veckan, eller skulle ni vänta tills invägningstillfällena varannan vecka?

Kommentarer
Postat av: TinA

haha om jag känner mig själv skulle jag nog väga mig varje dag, fast jag samtidigt känner att en gång i veckan borde räcka. Hoppas dom hära fyra veckorna går undan nu! :D

2011-02-01 @ 20:06:55
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Tessy

Jag orkade läsa, halleluja! ;) hehe.

jag skulle nog väga mig en gång i veckan, fast om jag gick på såna där invägningar skulle jag nog försöka hålla mig till dom...

lycka till imorgon!

2011-02-01 @ 21:21:29
Postat av: Emma [loveshaped]

Jag skulle nog också vänta till varannan vecka faktiskt. Det blir nog roligast så :)



Lycka till med vägningen!

2011-02-02 @ 10:46:42
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0