Nu var det gjort!

Efter jobbet idag så stack jag iväg till Öbo-kontoret och skrev på kontraktet för den nya lägenheten, så nu är den verkligen min! Och för att inte nöja oss med det, så åkte jag även och hämtade ut nycklarna till den också lite senare på eftermiddagen på kvarterskontoret. När jag var där så fick jag även välja en massa nya saker som ska fixas i lägenheten:
Skåpsluckor i köket, handtag till skåpsluckorna, färg på arbetsbänk i köket, färg på golv i köket, färg på väggen i köket (fick inte välja tapet, bara färg),  färg på golv i hall, färg i hall samt mönster på underlaget i hall (fick inte välja tapet där heller..).
Sedan kommer de även att byta ut spisen i lägenheten. Jag fick även låna hem 3 tapetkataloger där jag nu ska välja ut vad jag vill ha för tapet i själva vardagsrum/sovrummet.
Jag har även möjlighet att få parkettgolvet slipat och fint - men jag vet dock inte om det kommer bli möjligt för mig att ta emot den möjligheten..
Dessa åtgärder kommer inte göras nu med en gång, utan nån gång under året här.. Vilket betyder att jag kommer att ha hunnit flytta i allting, vilket betyder att om golvet i det största rummet ska lipas så blir det kaos, för att jag inte har någonstans att ställa alla grejerna! (så tyvärr kan jag nog inte ta emot den tjänsten..)

Men resten ska göras iaf! Kommer att bli riktigt fint när det är klart sen! :) (när det nu som sagt blir...)


När jag hade hämtat ut nycklarna och valt klart alla de där sakerna och fått med mig katalogerna så drog jag iväg och hämtade Joakim vid jobbet.. Han visste inte att jag hade hämtat ut nycklarna också, så jag övveraskade honom med att vi åkte och köpte mat och sedan drog till den nya lägenheten och satte oss och åt på en filt jag hade tagit med. :) Det var rätt mysigt att sitta där i en helt tom lägenhet, utan el, och planera hur saker och ting ska stå sen när man flyttar in allt. Vi kollade i tapetkatalogerna och funderade vad som skulle passa, men det är inte alls lätt att hitta vad man verkligen vill ha i ett helt stort rum som ska representera både vardagsrumsstil och sovrumsstil..
Men jag har en stund att fundera, jag lånar katalogerna till nästa fredag, så till dess ska jag nog kunna ha bestämt mig!

Jag ringde idag och fixade att elen ska komma igång imorgon också, så jag får väl åka dit imorgon och fixa igång kyl och frys.
Sen måste jag ju göra det där jobbiga valet med vad jag ska ha för bredband också! Bah! Som tur e kan det vänta en stund till innan jag måste fixa med det.
Sen ska det packas en jävla massa, och slängas en hel hög med skit som inte ska få plats att skräpa på det nya stället sen!

Det är verkligen mycket som ska göras innan och när man ska flytta! Adressändring, packning, städning, uppackning, slänga saker, åka massa flyttlass, åka till tippen med skit man ej ska ha, ordna folk som kanske kan vara villiga att hjälpa till att flytta... OCH SÅ VIDARE!
Det tar verkligen tid att fixa med allt sånt, för att inte tala om pengar det går åt också.. huh!


Men nu ska jag inte klaga! :P

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0