Regnig dag.

Till er som kanske har missat vad det är som är på gång så kan jag berätta det igen. :)
Det är så att Joakim ska börja plugga i Uppsala nu i augusti. Han har kommit in på masterprogrammet där som har med hans utbildning att göra. Så, han kommer att flytta dit, han har fått hyra ett rum i en lägenhet som han kommer att dela med två andra personer och studierna kommer att vara två år där uppe iaf. (så han får väl försöka hitta ett annat boende under tiden, men nu till en början får det där rummet duga).

Å eftersom den lägenheten vi bor i just nu är en studentlägenhet så kan jag ju inte bo kvar i den längre då han flyttar och inte studerar här något mer.. Så det är alltså därför som jag har fått söka mig efter ett annat boende, som jag nu då alltså har hittat.

Det är mycket förändringar på gång här nu alltså. Nytt hem för Joakim, nytt hem för mig, nya studier för honom, och nytt med distansförhållande för våran del..

Och som att det inte skulle vara nog med allt flyttande hit och dit som kommer att bli nu de närmsta två månadersna framöver.. så har jag ännu ett beslut att fatta!
I våras sökte jag in till lite utbildningar, lite för rolighetens skull och ut i fall att jag skulle bli sugen på att plugga igen. Tror ni inte då att jag fick beskedet igår jag har blivit antagen till Behandlingsassistentprogrammet här i Örebro? Jo, det blev jag.. HAHA!
Det är andra gången jag söker den utbilningen, och andra gången i rad jag kommer in redan på första uttagningen.. (men förra gången låg utbildningen mer på campus i kopparberg, så jag pallade inte med det då, men nu ligger den här på campus Örebro).. Så, jag måste bestämma mig för om jag ska tacka ja eller nej till den där utbildningen som är på två år..
Måste livet vara fullt av mariga val??

Men jag tror jag vet vad det lutar åt just nu iaf..


Tur att det regnar idag så jag inte behöver känna att jag måste ut och göra något, utan att jag faktiskt kan sitta inne hela dagen och fundera och planera :P
Kanske borde jag börja packa?
Mamma och hennes man kommer iaf upp hit idag och befriar mig ifrån cross-trainern, som jag inte kommer ha plats för sen i den nya lägenheten..

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj ni komma då ha fullt upp ett tag nu då!

Kul med lite nya händelser samtidigt lite trist o behöva bo ifrån varann men de ska nog gå galant tror jag.



Spännande med behandlingsassistentsprogrammet! Spännande o se hur du gör som med det. Jag som förut funderat på att läsa det!

2011-07-15 @ 14:24:43
URL: http://rufset.bloggplatsen.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0