Varberga

Ja, idag fick jag veta att jag blivit erbjuden lägenheten jag tittade på i måndags, som jag sedan tackade ja till igår. (Jag var på första plats på den). Så idag var det bara att åka in och lämna intyget på att jag har inkomst i Örebro till dem på Öbo-kontoret. Sagt och gjort, så tog jag bussen in till stan och grejade det. Hon jag talade med på Öbo-kontoret sa att det såg bra ut och att de skulle fixa iordning kontraktet och sedan skicka mejl om när jag kunde komma och skriva på det.
Å vet ni va, redan när jag kom hem igen och kollade mejlen så hade jag fått mejlet om att jag kunde komma och skriva på. (med tanke på att det gick så fort borde de ju kunnat fixa det med en gång när jag ändå var där!, men men)..

Så imorgon tänkte jag väl fixa med kontraktet efter jobbet, och sedan är lägenheten i Varberga min!

Här har ni ritningen på den förreseten..



39,2 kvm stor är den, och den ligger på plan två (som egentligen bara är en trappa upp).. Billig och bra hyra är det också!
Jag kommer att få välja nya tapeter i alla rummen, samt att parkettgolvet i det stora rummet ska slipas. Ny spis och nya skåpsluckor skulle jag få också i köket. Nästa år skulle även golvet i hallen och köket bytas. Så allt kommer bli nytt och fint!

Verkligen toppen att jag fick den!


Men samtidigt ledsamt.. för detta gjorde att det kändes ännu mer officiellt att Joakim flyttar ifrån mig i augusti.. Även om jag redan visste det, så känns det så mycket mer verkligt nu när jag tom. har hittat en ny bostad..
Så samtidigt som jag känner mig glad över lägenheten så känner jag mig också fruktansvärt ledsen över att augusti och Joakims flytt snart är här.

Med andra ord, en dag och en nyhet som innebär blandade känslor.. Tungt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men vad har jag missat?

Vars ska joakim flytta?



Förstår dina känslor angående flytten!

2011-07-14 @ 21:04:52
URL: http://rufset.bloggplatsen.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0