16 November

Jaha, ni ser ju vad det står som rubrik! Redan mitten på november.. var tusan tar all tid vägen numera? jisses! Jag minns när jag var liten och det var runt den här tiden på året.. jag tyckte att tiden gick så fruktansvärt långsamt.. det kunde inte bli jul fort nog! Nu tänker jag tvärt om.. är det verkligen snart jul? :S
Nog för att jag fortfarande gillar julen, det gör jag! Speciellt när man får ta fram adventsljusstaken och ställa den i fönstret.. då njuter jag :) Det är så mysig belysning!

I måndags samlade jag på min ett vuxenpoäng! Jag blev medlem i facket! Så numera tillhör jag Kommunal.
Det kändes som att det var lite på tiden att ta tag i den biten, så att man har dem på sin sida om man skulle hamna i en jobbkris.. inte för att jag tror att jag kommer hamna i en sådan, men när man väl får en fast tjänst så har jag rätt att löneförhanda osv.. det har jag inte alls på samma sätt om jag inte är medlem i facket.. (finns fler fördelar, men iaf, ni fattar vart jag försöker komma.. det ger en lite mer säkerhet samt ett skydd om något händer)..

Just nu håller jag på å tvättar.. Ska om en stund bege mig ut igen och hänga upp allt..

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer för något just nu.. börjar snart bli dags att ta tag i det där med julklappar igen. Har köpt 3st redan.. en som sagt redan förra året.. men nu är det bara resten att köpa till också..
Tycker nästan det bara blir svårare och svårare för varje år, för alla har ju typ redan allt som de behöver! :O Men det ska nog gå i år också..

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0