Vägning och mått 10/12-2012

Nu har det alltså gått 6 veckor sedan jag startade mitt flyt och det är dagen D - dags för inläggning! :P
I dagens blogginlägg kommer jag att presentera vikt, bmi och mått som jag hade vid starten 29/10-12, samt dem jag har nu, 6 veckor senare..
 
DÅ:                                                           NU:                                         FÖRÄNDRING:
 
Längd: 171 cm                                        171cm                                                 0cm
Vikt: 158,9kg                                          144,7kg                                              -14,2kg
BMI: 54,4                                                49,6                                                   -4,8 bmienheter.
Hals: 41cm                                             39,5cm                                               -1,5cm
Överarm- Hö: 52cm Vä: 49cm             hö: 51cm vä: 47,5cm                           hö: -1cm vä: -1,5cm
Underarm- Hö: 29cm Vä: 28,5             hö: 27cm vä: 27cm                              hö: -2cm vä: -1,5cm
Byst: 136cm                                           131,5cm                                              -4,5cm
Midja: 126cm                                          113,5cm                                              -12,5cm
Mage: 163cm                                          148cm                                                -15cm
Rumpa: 153cm                                        150cm                                                -3cm
Lår- Hö: 84cm Vä: 81cm                    hö: 78,5cm vä: 77cm                            hö: -5,5cm vä: -4cm               
Vader- Hö:49cm Vä: 50cm                 hö: 48cm vä: 46cm                               hö: -1cm vä: -4cm
 
 
Total viktnedgång hittills: -14,2kg
Totalt försvunna cm på hela kroppen hittills: -56cm
 

Jag behövde verkligen ta de där måtten igår för att se vad som har hänt de senaste 6 veckorna.. Jag lever ju med mig själv varje dag, lika så gör min sambo, så för mig/ oss har det varit svårt att se att någonting har hänt ännu på det yttre.. Men det har det verkligen gjort!
 
Jag har ju tyckt att vikten har rört sig liite för långsamt nedåt under dessa veckor, men när jag fick se dessa underbara mått-resultat så kunde jag inte annat än att vara så nöjd! -15cm bara runt min mage!! Det är helt otroligt på bara 6 veckor! Förra gången vi mätte mig kunde vi inte använda bara ett måttband då det bara var 150cm långt, så vi fick lägga till ett annat också för att kunna mäta.. Det var så himla skönt att känna nu igår att jag faktiskt kunde mäta min mage med endast ett måttband! WOHO!
 
Jag har ju desutom bytt tiotal på bmiskalan också, känns inte heller helt fel! Det knatar på neråt! :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Massor av grattis o vilka roliga siffror. Hoppas att du är jättestolt över dig =) Lycka till nu med open. Massor av kramar

Svar: Tack, det känns faktiskt riktigt bra! Längtar till imorgon! :) Kram
Myzan

2012-12-10 @ 12:06:56
Postat av: Jennifer

Härligt att det går framåt! Ett stort lycka till med operationen, det kommer att gå så bra ska du se :) Kram/ Jennifer

Svar: Tack så mycket! Imorgon smäller det! :) Kram
Myzan

2012-12-10 @ 12:21:21
URL: http://gastricbypassop.wordpress.com
Postat av: stina

Jätte grattis till de fina siffrorna! Och lycka till imorgon! Ska bli jätte spännande att få följa dig;D Kram Stina

Svar: Tack så jätte mycket! :) Kram
Myzan

2012-12-10 @ 14:08:10
URL: http://svanholmstina.blogg.se
Postat av: Erika

Vilka fiina fiina siffror! Lycka till med open, o välkommen till det nya livet :)

Svar: Tack så mycket! :)
Myzan

2012-12-10 @ 15:35:18
URL: http://zicazevmamma.blogspot.com
Postat av: Michaela

Bra jobbat :D
Lycka till på operationen nu med :D
En fråga bara, hur lång tid tog det för dig från att du var på vc för remiss till operationsdagen?

Svar: Var hos läkaren på vc 21/6 och operationen är imorgon 11/12, inte ens 6 månader alltså :)
Myzan

2012-12-10 @ 16:30:12

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0