Ännu en vecka..

Ännu en helg och ännu en vecka förbi..

I torsdags hade jag verkligen fullt upp! Jag ringde bilverkstan' och bokade tid för min bil. (ska dit imorgon och lämna in den för en standardservice och kammremsbyte..) Dyrt som bara F-A-N (eller egentligen kunde det blivit dyrare, om jag hade lämnat den till något annat ställe) men oavsett är det inga roliga pengar att lägga ut.. Hade gärna gjort något roligare för de strax över 9000kr jag kommer att få betala.. :S

Efter samtalet med verkstaden så susade jag in till stan, till jobbet, ändrade lite tider osv i vikareboken.. Sedan åkte jag till Kumla, där jag spenderade nästan hela dagen med Tessa och hennes dotter Melina. När klockan passerat fyra på eftermiddagen så skjutsade jag Tessa som skulle till kvällsskolan.. Sedan åkte jag mot Örebro igen..och direkt till Statoil där jag bestämde mig för att tvätta bilen.. Vilket det var fler personer som också hade haft samma tanke.. så kön till biltvätten var låååång! Väntade en timme typ innan min bil äntligen kunde rulla in i tvätten..

Efter tvätten for jag hem till Jessica, plockade upp henne och stack ut till Marieberg. Vi käkade mat och jag köpte ett par skor.. sen for vi hem till mig, drack te, åt polkagrisar och kollade på en film. Sen var vi tvugna att brya upp i filmen, för jag skulle hämta Joakim på stationen, så jag skjutsade hem Jessica först.. och där var den dagen slut.. :P

I fredags så städade, diskade och duschade jag på förmiddagen och blev klar lagom till att åka och hämta syrran Mollie på stationen vid kl 14. Sen åkte vi och parkerade bilen på hamnplan och gick till ett fik och åt mat, Joakim kom också dit och sällskapade. Sedan gick vi 3 på en tidig Bio.
Efter bion åkte vi ut till godisbutiken ute vid Marieberg och köpte godis, sedan åkte vi till ica Maxi och handlade middag. Sen åkte vi hem, gjorde middag, åt, spelade tv-spel och åt godis resten av kvällen :P

I lördags så slappade vi på förmiddagen, sedan runt lunchtid stack vi ut till Marieberg och träffade mamma och Inge där ute. Vi åt lunch ihop, kollade lite i butiker och sedan åkte vi över till Ikea. Där "spontanköpte" jag och Joakim ett köksbord och 4 stolar.. :P (vi hade tittat på det bordet förr och hade planer på att köpa det, men vi trodde inte att det skulle ske just denna dagen). Men det gjorde det.. Så vi lassade in alla lådor i vår underbara bil som verkligen får plats med allt! :O Den är verligen toppen att lassa saker i!
Sedan visade vi vägen åt mamma och dem till Stadium outlett.. Sedan åkte vi hem och monterade köksbord och stolar..
Monterandet tog lite mer än två timmar, med en liten paus för försäljning av barbordet och solarna som vi tidigare har haft stående i köket.

Sedan invigde vi vårt nya bord med att äta rester från dagen innan.. Efter det var det bara att göra sig iordning och åka in till stan för att gå på fest och träffa folk.. Jag och Joakim följde tom ut! :O Det brukar vi inte göra, men det gjorde vi.. Vi gick till Frimis, som sög! Ashög musik, hörde knappt vad man själv tänkte.. Asmycket folk.. Vi dansade en liten stund, sen stack vi vidare med ett par kompisar till Stallyktan istället.. Efter en stund kom fler av dem som hade vart med oss på Frimis, de hade också lessnat :P
Vi satt på Stallyktan till det typ stängde, stack hem med sista bussen..
Jag var verkligen full och skit trött efter denna långa dag! Jag la mig på sängen för att borsta tänderna, slumrade till med tandborsten i munnen! haha! Joakim väckte mig och jag gick in i badrummet, gjorde mig klar och gick sedan och la mig och sov. SÅ gött!

Söndagen sov vi länge.. till kl 11. Men vi gick inte upp ur sängen förrän kl 11.30.. hade inte velat gå upp då heller, om det inte var för att vi skulle tvätta kl 12. Så vi gick upp åt lite frukost, gick ut och började tvätta.. gick in åt klart frukosten. Tog hand om tvätten igen.. skrev handlingslapp.. tog hand om tvätten igen.. hängde upp den hemma då torkskåpet ej funkade.. Åkte och handlade mat för en vecka framåt.. åkte och köpte kvällens middag-pizza.. åkte hem,kollade på film, åt pizza.. slappade och hade en väldigt underbar slapp och bra kväll! :)
Vi mådde oförskämt bra den dagen, trotts allt dricka.. och det kändes mycket gött! Det enda vi kände oss var trötta, efter en lång helg med många händelser. :)

Skönt med sånna helger ibland, där det händer massor av saker. Både roliga och nyttiga saker.. :)


Ikväll ska jag jobba.. 14-22. Joakim är i Linköping idag och exprementerar.. kommer hem lika sent som jag ikväll..
Jag är störd på tv:n 3an och 5an är helt svarta, funkar ej! Men de måste funka, imorgon måste de funka!! :O

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0