Mat mat mat..

Här kommer lite mera matbilder.. :P

Min och sambons jordgubb/banan smoothie som vi mumsade på igår kväll.. Testade att ha i 1 rått ägg i för proteinets skull.. Man kunde absolut inte känna att det skulle finnas något sådant i! (jag tycker annars att tanken på att äta ett rått ägg inte känns så mysig..) :)
 
Gårdagens middag: pasta, brysselkål och en korvgryta med bönor i..

Visst känns det fånigt att endast lämna detta?  haha! Men samtidigt tycker jag det är bra att jag lär mig att inte slänga i mig all mat  bara för att den är upplagd på tallriken!
 
I lördags var vi på restaurang med mor min som fyllde år. Jag beställde in denna barnportion! (såser fick vi bredvid i små skålar..) Jag orkade kanske 1/3 av denna portion. Resten hjälpte familjen åt att äta upp åt mig. :P

Pastasalladen med diverse goa grejer i räckte till 6 portioner totalt.. 3 My-portioner och 3 Joakim-portioner. Super bra tycker vi!
 
 
Vår matbudget har faktiskt blivit mycket billigare nu sedan min operation. Vi lagar i stort sett samma mängd mat som förut, men det räcker till fler matlådor nu än förut.. Förr hade denna pastasallad räckt till 4 portioner totalt, vilket bara hade gett oss varsin matlåda, när den idag istället ger oss 2 var.. :)
 
Förresten var det ju ganska länge sedan jag tog upp det här med att jag har hicka efter jag ätit/druckit.. Jag har det fortfarande! Det kommer i princip efter alla måltider.. och jag har kommit fram till att det är ett tecken på att "nu är jag mätt".  För oftast hickar jag bara 1 gång.. Hickar jag däremot flera gånger i följd så betyder det att jag antingen ätit lite för mycket/ lite för fort..
Men 1 hicka betyder alltså för mig att magen är nöjd. :) Får se hur länge jag får ha kvar den "effekten".. haha

Kommentarer
Postat av: Frida H

Jag ser fram emot billigare matnota :)
Gulligt hur du och din mage snackar med varandra.

Svar: Haha. Ja, vi för våra diskussioner ;) Lite bra e det ju att veta vad den vill och tycker ! :)
Myzan

2013-04-17 @ 17:24:10
URL: http://livingdeluxe.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej! Måste bara berätta att det där med ett rått ägg i smoothiesen är något jag inte rekommenderar. Jag har lärt mig detta: för att kroppen ska kunna ta upp proteinet i ett ägg måste det vara i fast form, det vill säga tillagat.
Så det är mycket bättre att göra som smoothie utan ägg, och istället äta ett kokt bredvid :)
Hoppas du får en bra helg!
Kram!

Svar: Nej men åh så bra att du nämnde det! Det hade jag verkligen ingen koll på alls! :) Då ska jag tänka på det i fortsättningen! :)
Myzan

2013-04-19 @ 22:49:03

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0