Hungrig..

Idag har jag haft en hungrig dag..
 
Jag har inte varit hungrig hela dagen, men jag har ändå haft en gnagande längtan efter något hela dagen.. När jag har ätit mina måltider har jag blivit mätt för en kortare stund för att sedan ha en hunger igen.. Jag gillar det inte!
Jag misstänker att det är ett begär av socker som gör sig påminnt.. Jag känner liksom igen den här hungerkänslan på något vis från förr.. Man äter allt rätt och lagom mycket, men ändå kan ingen mat råda bot på hungern.. Men minsta lilla sockergnutta skulle göra det.. Det är helt sjukt!!
Jag är iof inte helt säker på att det är "socker-hunger" jag har idag.. för jag har inte vågat testa att "mätta" den..
 
Jag vill liksom inte ge vika för det, vill inte mata på ett beroende mer än nödvändigt.. Nej nej nej!
 
Skulle kunna ha å göra med också att jag druckit lite dåligt idag, eller fått i mig lite för dåligt med protein? Vet ju som sagt inte säkert..
Hur som helst får min mage inget mer idag iaf, av något slag!
 
Dessa två grejer har jag bla. ätit idag:
 
 
Testade en ny maträtt.. "kikärtspytt med pasta" kallas den.. Det var gott faktiskt! Kul att testa något nytt ibland. :)
 
 
 
Till kvällsfikat gjorde jag omelett fylld med kantareller.. Såååå svinigt gott är det! Jag ät upp allt som ligger på tallriken här.. (dock var det en knapp 1/3 av en omelett gjord på 2 ägg.. så det var en väldigt tunn omelett).
 
Något annat gott jag åt härom dagen var detta:
 
 
Fetaostfylld lammfärsbiff med ugnsrostade rotfrukter med hemmagjord tzatsiki. Mmm, vad gott det är! :)
 
Haha.. blir ju bara ännu hungrigare av att sitta här och lägga upp bilder på god mat! Nej, nu får jag ge mig.. Dags att borsta tänderna och krypa i sängs!
 
Jag hoppas på en mindre hungrig dag imorgon...
 
 

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0