Julen närmar sig..

och jag älskar julen! :)
 
Då vi aldrig är hemma i vårt eget hem så har vi ingen gran.. Men tomtar, duk, ljus och gardiner har vi som är juligt här hemma!

Det som saknas nu är snön!!
 
På fredag sticker jag och sambon till Sthlm och träffar hans familj över helgen.. Sedan på söndag far jag hem igen men sambon blir kvar.. Jag ska jobba 23e och 24e.. På självaste julafton jobbar jag 7-22, ett självvalt långt pass, för då slapp jag jobba 25e också! :)

Den 25e kommer sambon hem igen och jag har lovat att koka tomtegröt till lunch. Så vi lunchar ihop här och ger varandra våra julklappar.. Sedan packar vi om igen och drar ner till Mariestad och hem till min systers familj. Där spenderar vi kvällen med att baka inför julfirandet den 26e som kommer att vara med hela tjocka släkten! :P
 
Det blir intensivt och många, men trevligt ändå!
 
Jag har redan bakat lite inför julen.. (förutom lussekatter, romsnurror och mjuk pepparkaka som jag gjort sedan tidigare) Nu har jag även gjort min favorit bland julgodiset- nämligen brända mandlar doppade i choklad. Sedan harjag även gjort en nötfri variant av Rocky road fudge!
 
 
 
Mandlarna tar vi med oss till min familj och fudgen tar vi med till hans.. Hans bror tål inte nötter, så därför gjorde jag med rostade majskorn istället! :)
 
Jag har sådan träningsvärk idag! Var på gymmet igår.. ska dit imorgon igen.
Jag har tagit tag i mina bra gymvanor igen, 2ggr/vecka ska jag köra! :) Kan hända det blir liiiite miss med det nästa vecka, men jag ska försöka få till det.. 1 gång ska jag iaf se till att det blir av!
 
Träningsvärken kommer ju av att jag inte är van att träna så hårt längre pga mitt uppehåll.. Men det ska jag råda bot på nu igen! :)
 
 

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0