Det här med mat..

Vad olika det är från gång till gång hur mycket jag får i mig att äta! Kommer det alltid vara så?
Igår åt vi indisk mat som vi hämtade hem.. Jag la upp 1dl av den indiska grytan, ca 1/2dl ris samt en liten bit av vitlöksnaanbrödet.. Jag åt upp allt utom större delen av riset.. Sedan gjorde jag 2 matlådor där jag la upp 1dl gryta och 1/2dl ris i varje..
Nu idag så åt jag lådan till lunch, men det tog stopp efter hälften! Så jag vart tvungen att spara den andra hälften och åt den som ett mellanmål på eftermiddagen istället..
 Så med andra ord åt jag inte ens 1dl mat till lunch.. "Ska" det vara så? Har någon av er andra också vart med om det? Detta händer mig ändå ganska ofta.. Jag mäter upp 1,5dl mat i mina lådor för att det är det jag vanligast fixar att äta, men det slutar ofta med att jag ändå lämnar lite mat.,
Enligt det häftet på matförslag och portioner/storlekar så verkar det ju som att man ska fixa att äta 2,5dl-3dl / gång.. Men för mig låter det skiiiit mycket, eftersom jag nu knappt fixar ens hälften..

Det konstiga är att jag vant mig så vid att äta så lite och tycker att mer ser så stort och mycket ut..
Har det med att göra att jag är så nyopererad fortfarande?

Ja, det var lite funderingar som jag hade ikväll :P

Kommentarer
Postat av: Johanna

Japp ;) Så har ja de oxå. Olika beroende på vad man äter, eller om tex jag har ägglossning så klarar jag mer. Man har inte riktigt vant sig än trots att man varit opererad över 1 år :)

Svar: Tack för svaret.. :) Då vet jag att det finns fler än jag!
Myzan

2013-02-05 @ 22:32:57
URL: http://www.blogg.by/johannasbravader
Postat av: Cecilia

Ja, det är väldigt olika. Sen får du ju tänka på att du är relativt nyopererad. Jag kan lätt äta 3 dl av något men bara 1 dl av någonting annat. Sen beror det mycket på dagsformen också, hur hungrig man är, vad man ätit tidigare under dagen osv. Vissa dagar är jag vrålhungrig och orkar mycket, andra dagar kräver magen lite. Det varierar - precis som för en "normal" människa. :) Så haka inte upp dig på det. Så länge du mår bra och känner dig mätt så är det kanon!

Svar: Tack! :)
Myzan

2013-02-06 @ 10:27:53
URL: http://thereallifeofcecilia.wordpress.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0