Allt och ingenting..

Ja, det känns som att jag vill skriva om allt och ingenting å då blir det så svårt att få ner något överhuvudtaget!
 
Jag kämpar på iaf. Jag försöker få in att jag äter 6ggr/ dag istället för 5 ggr.. Men det blir lätt bara 5 ggr iaf.. Men så får det vara då i så fall.. Alla dagar ser ju inte helt lika ut, så då kanske det inte måste vara exakt samma antal gånger med mat varje dag heller.. I det stora hela tycker jag ändå att jag sköter mig.. Får väl i mig lite dåligt med protein om dagarna.. Men det är fasen svårt att få det rätt! Det är så lätt hänt att det bara blir en halv banan eller en knäckebrödmacka med någonting på som mellanmål när man egentligen kanske skulle sattsa på något med mer protein..
Hur gör ni för att få i er allt protein som ni borde / dag?
 
Hur går det med träningen då? Jo, jag tränade ju i måndags, sedan var jag ute på promenad x2 i onsdags, så sammanlagt var det promenad på 1,5h. Sedan planerar jag att dra till gymmet på söndag efter jobbet!
Jag ska försöka att få till någon form av motion 3-4ggr/ vecka.. Minimumkravet jag har på mig själv är att ta mig till gymmet 1 gång/ vecka iaf.. Sedan om jag kommer dit fler gånger är det bra, annars får jag försöka varva det med promenader..
Slår vad om att det finns folk som tycker och tänker att "varför inte gå en promenad varje dag?".. Jag håller med, visst vore det toppen! Men jag är inte där än, och vet inte när jag kan vara det.. Jag har aldrig egentligen gillat motion och började faktiskt "skolka" från idrotten redan i mellanstadiet genom att "glömma" gympakläderna hemma osv.. Så på den här fronten har jag mycket att arbeta med! En livslång motvilja mot motion i största allmänhet egentligen! SÅ jag är superglad att jag ens har kommit så långt att jag har skaffat mig ett gymkort och faktikst gått DIT.. För mig är det ett stort kliv..
Jag måste försöka ta det lite lagom såhär i starten, så jag inte sätter ribban för högt och det blir platt fall å jag istället skiter i allt för att jag känner mig misslyckad! - Det skulle jag inte stå ut med, inte denna gången!
 
Ta bara små mål i taget så blir det nog små framsteg hela tiden!

Kommentarer
Postat av: stina

Köp protein, märket ON : ) ta en shake till mellanmål : ) du kanske inte får i hela då, men ta halva på fm och andra halvan på em. Det är enkelt, och vissa kanske ser det som "fusk", men det är många bitar som man tränar på och bara tänka på kost är ju en stor bit, så shake underlättar och man vet att man får i sig bra med protein :)

Svar: Vart hittar man dem? :)
Myzan

2013-01-25 @ 17:00:10
URL: http://svanholmstina.blogg.se
Postat av: stina

gymgrossisten ;D det är dock godast att blanda med mjölk : ) banana cream gillar jag!;D Chokladen var OK. Jordgubben va ok, men söt :p

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/100-whey-gold-standard

912 g räcker gott o väl : ) Men det är iallafall bra smaker, de har satsat på att det ska smaka bra.
Sen har vi Hemp frön från hälsokosten - life. de är proteinrika! lägg i en msk sånt i din skyr :)

Svar: Tack för de bra tipsen! :) Ska kolla upp dem och se om jag fastnar för något och köper det. :)
Myzan

2013-01-27 @ 10:16:34
URL: http://svanholmstina.blogg.se
Postat av: Madde

Härligt att det går bra för dig, du har då rätt inställning med! :)

Svar: Tack tack! :)
Myzan

2013-01-27 @ 17:38:34
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Jenny Johansson

Hej! Jag måste säga att du inspirerar mig så otroligt mycket, i hemlighet tävlar jag med dig. . Vi ligger i närheten i vikt.. och tävlingar taggar mig, olika för alla. . Men jag är in flera gånger om dagen för att se om du uppdaterat:) kämpa hårt, hejar på dig my!

Svar: Hej!Kul att jag kan inspirera andra! Jag hoppas du inte tävlar för hårt så du inte är nöjd med ditt egna resultat och din egna resa. :)
Myzan

2013-01-27 @ 22:38:33
Postat av: Jessica

Ang det här med träning..Jag borde/skulle/ska också träna mer. Men jag har ALLTID hatat det. Det har liksom alltid varit så jävla jobbigt! och jobbigt? ja då lägger jag av! Lat till naturen? och jag är INGEN tävlingsmänniska. Nix...Jag bara ger upp?

Men nu äär det ju lättare att röra sig och därmed roligare. En promenad varje dag MÅSTE jag ha. Och 1 besök på gymmet per vecka, sen är jag nöjd. Kan inte säga att jag tycker det är "KUL" att gå på spinning, men det är värt känslan jag får efteråt.

Men det jag vill säga..du är inte ensam om att tycka det är pyton . Jag kan få panik när jag läser om hur alla andra tränar som ena tokar..."Varför inte jag?"
Men vi är olika :)
KRAM!!!

Svar: Ja, å än så länge så känner jag liksom inte mig lättare.. Så det är fortfarande tungt och jobbigt, men det är verkligen värt känslan efteråt! :) SÅ jag kämpar på, en dag kommer jag väl också känna mig lättare :) Man få försöka hitta sina nya rutiner och det som funkar för mig :)
Stor kram! Jag hoppas allt är bra med dig !
Myzan

2013-01-28 @ 15:12:27
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Jessica Å

Tycker att du resonerar väldigt vettigt angående träningen. Att börja träna är ju ett stort steg bara det, för vem som helst som inte gjort det innan, så att inte ha för höga mål i början är nog bra för motivationen, till skillnad från alldeles för höga mål och misslyckandekänslan som följer om det blir för svårt att uppnå dem. Följer måndagsinläggen med spänning :P hoppas vi kan gå på en promenad snart, jag behöver komma ut, gick raka vägen från tentabubblan in i körkortspluggbubblan :P vi hörs i veckan!

Svar: Inte lätt för dig med allt plugg ;) Men jag hoppas det ger ut sin belöning i slutänden :)
Myzan

2013-01-30 @ 02:18:20

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0