Konstigt..

..ja, det är konstigt.. Konstigt hur fort man vänjer sig vid det nya livet med mindre portioner!
Jag kommer på mig själv hela tiden med att förundras över hur lätt jag har vant mig vid mitt nya matliv.. Jag tycker numera att mina portioner jag äter nu är STORA, men då kommer jag ibland på hur stora mina gamla portioner var å då skäms jag nästan!
Visst, jag är inte helt perfekt med det där med att få i mig alla mina mål mat än, och att det blir lite si å sådär med variationen med mellis.. Men jag tror att det är så för alla mer eller mindre..
Igår kom jag på att jag bara hade ätit fyra gånger den dagen..
Idag insåg jag vid halv ett att jag faktiskt måste äta lunch för jag hade inte ätit sedan frukosten klockan sju..
Så visst, lite slarv är det också..
Men jag har ändå vant mig så mycket vid portionerna, och att jag inte alls är lika sugen på samma sätt på onyttigheter som jag var förr..

I söndags så blev jag och sambon såååå himla sugna på pizza, så vi köpte en för att dela på.. Kebabpizza som vi hade beställt lök, färska tomater och stark sås på! :) Jag åt en åttondel av pizzan.. Å jag insåg att jag egentligen inte var lika sugen på den som jag trodde att jag var.. Visst var det gott.. men inte på samma sätt..

Skönt att veta det iaf.. Att jag kan äta lite pizza då nöden faller på, men att jag inte har någon super längtan efter det längre..

Över till något annat..
Idag har jag trotsat vädret och gett mig ut på en promenad med en vän.. Det blev en 45min promenad, det var det vi hade tid med denna gången.. Bättre än inget tycker jag! Sedan fick man ju umgås lite på köpet, det ser jag som en stor bonus! :)

Imorgon ska jag försöka pallra mig iväg till gymmet efter jobbet.. trots att det blir mitt sjunde arbetspass i sträck! Jag är typ speedad, men egentligen väldigt trött.. Ska bli så skönt att vara ledig på torsdag!
Eller ja, ledig från jobb iaf.. Har en promenaddejt inbokad med en annan kompis då! :)
Sedan ska jag fara till en annan vän som flyttade i samma veva som vi, så jag ska kolla in deras nya hem.

Nej, nu får det vara bra för denna gången..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har din smak ändrats? Jag menar, har du börjat tycka om nåt som du inte tyckt om innan?

Svar: Det vet jag inte riktigt.. Jag har inte direkt testat sånt som jag inte har gillat förut.. Fisk är ett exempel på saker jag inte gillar, men vet inte om jag är redo att se om jag gillar det nu heller :PMen det är nog mer så att jag har börjat prioritera annan mat, nyttigare mat.. mer vällagad och välsmakande mat.. M er så är det nog :)
Myzan

2013-01-29 @ 20:28:23
Postat av: Anonym

Vad skönt att det flyter på!
Men du borde verkligen försöka äta fler gånger per dag. Annars får du inte i dig all den näring du behöver. Och vi vet ju vad som händer då - kroppen börjar "spara" =(
Jag VET att det inte är så lätt att få i sig alla mål mat men testa att äta efter klockan.
Det har jag fått göra sedan dagen efter operationen och gör det fortfarande!
Vid frukost planerar jag in på ett ungefär när jag ska äta mina mål mat under dagen.
Det kan ju vara värt att testa - funkar det så är det ju bra och gör det inte det så vet du =)
Lycka till framöver!
Kram

Svar: Jo, det är ju en idé.. Men det funkar inte riktigt med sånt på mitt jobb.. Jag flänger runt mycket och kan inte alltid ha något på mig då "klockan ringer".. Jag får nog bara ta å skärpa till mig lite istället.. :) Men 5ggr var ok enligt sköterskan jag träffade, men allra helst 6ggr.. :) Kram
Myzan

2013-01-30 @ 15:42:20
Postat av: Emilie

...vet inte varför det står "anonym" ovan =)
Jag står gärna för mina kommentarer...hihihi!

2013-01-30 @ 15:43:34

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0