Hemkommen igen..

Ja, då var jag hemkommen igen då.. eller ja, vi kom faktiskt hem redan i fredags men har haft fullt upp sedan dess! :)

Det har verkligen varit härligt med en veckas semester, men det vackra vädret kom inte förrän vi kom hem igen.. Aningen har det varit för blåsigt, för kallt, för mulen, för regnigt osv.. ingen dag när vi var borta var vädret perfekt.. Men nu har det verkligen varit perfekt väder hela helgen! :)

Vi begav oss ju som sagt först till Kalmar i måndags.. Där spenderade vi första kvällen med att vandra runt lite på stan och sedan äta gott på restaurang.. Joakim valde en pastan med halvets frukter i- ganska så spicy! :) Själv valde jag ifrån tapasmenyn och tog stora grekiska köttbullar i tomatsås och kycklingspett.. Jag orkade 1/2 stor köttbulle och ett kycklingspett..
Vi drack även lite goda drinkar och Joakim valde Baklava till sin kaffedrink!

På tisdagen bilade vi över till Öland och körde runt mer eller mindre hela dagen.. Vi åkte bla. till fyren Långe Jan och till Borgholm där vi lunchade på kroppkakor.. Lite shopping blev det allt i Borgholm också.
 När vi kom tillbaka till Kalmar igen blev det middag på grekisk restaurang.. Jag beställde en barnportion av fetaostfylld köttfärsbiff m. tzatziki och klyftpotatis..

På onsdagen var det dags att bila vidare till Göteborg där vi fortsatte vår semester. Första kvällen var vi hemma hos ett par kompisar vi har där nere. De bjöd på mat och vi tog igen missad tid genom att prata oss igenom hela kvällen. Mycket trevligt! Synd bara att man inte ses oftare..

På torsdagen blev det shopping i gbg, eller snarare Frölunda torg och det stora shoppingcentret de har där.. På kvällen blev det Liseberg ihop med ett annat par vänner till familjen! Vi gick runt och myste på Liseberg, men åkte faktiskt ingenting alls denna gången! Var inte så sugen på åk, utan mer på att bara gå runt och titta, äta grillbuffé och se på Karl-Einar Häckner som framträdde på stora scenen.. :)

På fredagen åkte vi som sagt hem igen och när vi kom hem blev det till att packa upp, åka och handla, gå på systemet samt käka tacos och kolla på serier hemma! Soffhäng som man verkligen har saknat när man vart ute och flängt hela veckan! :)
Då det var en fin kväll hade vi ju öppet vårt fönster ut och när vi satt där i soffan hörde vi våra kompisar i porten bredvid oss sitta ute och skratta.. Jag öppnade upp mitt fönster mer och hängde ut för att spana in dem.. Det visade sig att ett till par av våra kompisar var hemma hos dem och drack lite.. Så vi blev spontant överbjudna dit från fönstret :P Mycket trevligt!

På lördagen kom min storasyster, hennes sambo och deras yngsta barn hit till oss på besök. Den äldsta fick vara hemma hos våran mamma (hennes mormor) över natten.. Vi gjorde stan, promnenerade, åt på restaurang, kollade på film, pratade och hade det trevligt den dagen..

Vi lunchade på stan igår och alla tog vi detta! Beagel med räkor & kräftstjärtar med en röra i också.. Mycket god, men man kunde knappt se att jag hade ätit något när jag kände mig nöjd.. Turligt nog så ställde karlarna upp så jag blev av med den! ;)

Idag så blev hotellfrukost här hemma hos oss.. Vi serverade kokta ägg som nattgästerna hade önskat (deras äldsta barn har äggallergi, så de kan inte ens ha ägg hemma, så de var verkligen sugna på det nu..) rostat bröd, massa pålägg, yoghurt, vattenmelon osv.. Bra start på dagen! :) Sedan blev det även bad för lilla killen i moster Mys badkar! Det plaskades på hejvillt vill jag lova! :) Slutligen blev det mera shopping fast ute på Mariebergsgallerian och Ikea denna gången.. Även där blev det en räkmacka till lunch, men den var något mer traditionell med ägg på, majonäs, tekaka osv.. Gott var det iaf!

Sedan blev det dags för våra gäster att åka hem till sig igen och hämta upp sin andra unge som säkert saknade dem vid det här laget! :)

Själva åkte vi hem och slappade.. Eller rättare sagt, sambon gick och la sig en stund (det är tröttsamt med bebisbesök), och jag hamnade här framför datorn med mitt mellanmål:

Så gott! :)

Imorgon är det dags för mig att återgå till vardagen igen, slut på semester och dags att börja jobba igen.. Men först ska vi ha en slapp eftermiddag och sedan grilla gott till middag ikväll!

Ha det gött i sommarvärmen!