Ute i svampskogen..

Idag på förmiddagen drog jag med mig sambon ut i svampskogen.. dags att göra en första koll av mina kantarellställen! :)
 
 
Som ni ser så hittade vi en del iaf! Det var nog iaf 1/2kg.. å det är mycket för att vara så tidig "skörd" på mina ställen..
 
Hinner dock inte rensa och förvälla dem idag, utan det får bli imorgon efter jobbet.. jag ska ju snart iväg och jobba kvällen.
 
Sambon drar iväg till sthlm idag och kommer hem någon gång på lördag. (detta är hans sista semestervecka som pågår nu..) Tur jag jobbar en del denna veckan så jag inte hinner känna mig så ensam ;)
Men när han kommer hem på lördag igen får vi nog ta å göra det godaste jag vet med kantareller, nämligen kantarellmackor i ugnen! :) Såååå gott!
 
Vad tycker ni om att göra med kantareller om ni gillar att äta det?
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Paj! Mm det är så gott! Och mackor med! Jag tror jag måste äta det snarast!

Svar: Låter gött det med! :)
Myzan

2013-07-09 @ 13:42:40

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0